5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    JC

Hoe gegevensvolume openen?

Ik heb vorig weekend mijn systeem geupdated van 10.15.0 naar 10.15.1. Bij het opstarten van mijn MacBook na de installatie schakelde deze zichzelf altijd uit.  Dit gebeurde telkens toen de voortgangsbalk onder het  Apple logo op +/- 70% stond.  Opstarten in veilige modus lukte niet.  Ik kon enkel opstarten in macOS Revovery.  Ik zag geen andere mogelijkheid om een clean install te doen.

Echter deze nieuwe installatie is nu blijkbaar naast mijn ‘oude’ systeem gebeurd. In Schijfhulpprogramma zijn er nu twee gegevensvolumes.  Eén dat hoort bij het nieuwe systeem (Macintosh HD – Gegevens)  en één van het oude systeem (Macintosh HD – Gegevens oud (heb naam aangepast want noemde oorspronkelijk ook Macintosh HD- Gegevens))

Het oude systeem had twee gebruikers.  Via Macintosh HD – Gegevens oud > Gebruikers > X heb ik toegang tot de thuismap van gebruiker X, maar de gegevens van de andere gebruiker Y zijn ontoegankelijk.

Is er een mogelijkheid om aan de gegevens van  gebruiker Y te komen?

Bedankt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dit is standaard bij Catalina.

Op het volume “gegevens” staan je gegevens…!

Bijdrager
    McPim

Dat is de vraag niet JoopJoopJoop.

@JC: kun je de rechten van die Y user folder aanpassen zodat je jezelf toegang kunt geven? (Userfolder Y -> ‘Get Info’ -> slotje openen onderin -> je eigen usernaam toevoegen met read/write permissies, of een admin account toevoegen of iets in die richting)

Bijdrager
    JC

Bedankt McPim.  Dit was de oplossing.  Via ‘Info’ met mijn eigen usernaam het slotje geopend.  De bestanden onder user Y naar het nieuwe gegevensvolume overgezet.  Het oude gegevensvolume verwijderd en het systeem opnieuw geïnstalleerd met behoud van gegevens.

Bijdrager
    McPim

🕺🏻👍🏻

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.