26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    As29

hoe gedownloade update Mojave verwijderen

Ik wil graag de update van Mojave verwijderen. Ik draai nu Sierra 10.13.6 (heb een iMac 2017 i7 core). Heb poosje geleden Mojave gedownload maar met herstarten loopt hij telkens vast. Zie afbeelding. Heb nu opgestart met de optie of de shift ingedrukt dat weet ik al niet meer. Kan nu mijn Mac niet meer herstarten omdat hij dan de installatie wil voltooien en dan vastloopt. Na alles wat ik over Mojave lees wil ik voorlopig toch liever Sierra blijven draaien. Ik kan wel een Time Machine backup maken deze staat wel op een externe NAS. Kan ik de geïnstalleerde update er niet vanaf gooien? Ik zie hem wel MacOS Mojave-installatie staan in de Launchpad.

foutmelding

Kan iemand me adviseren wat te doen?

Bijdrager
    fred44nl

als ie in Launchpad staat, dan moet je em ook met Finder in Programma’s kunnen vinden.

en daar kun je em dan ook verwijderen.

Bijdrager
    As29

Gewoon prullenbak en leegmaken en dan is het probleem opgelost???

Bijdrager
    fred44nl

daar moet je mee beginnen.

Bijdrager
    McPim

Je kunt niet ‘zomaar’ terug naar Sierra want de upgrade is al (zo goed als) klaar. Mojave installer kun je wel weggooien maar lost het probleem niet op. Je kunt opstarten in safe mode om te kijken of dat de foutmelding oplost of Mojave nogmaals installeren, zie ook hier. Terug naar Sierra kan met een TM backup maar dat kost heel veel tijd.

Hoezo ‘Na alles wat ik over Mojave lees’…? Ik zou niet weten wat er mis mee is.

Bijdrager
    As29

Ik heb de update verwijderd maar met herstarten krijg ik idd dezelfde foutmelding weer. Heb in de save mode opgestart nu dat gaat wel prima. Hoe zou ik via mijn TM backup terug kunnen naar Sierra? Mijn TM backup staat op een NAS moet ik dan niet eerst in het netwerk zijn voordat ik daar bij kan?

Mojave liever niet vanwege allerlei mogelijke problemen met plugins en drivers. Heb een Wacom Intuos 4 en oude Epson 3880 en een Asus blue ray brander. Ik heb de update per ongeluk gedownload. Normaal gesproken zoek ik eerst uit of alles wel compatibel is.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>As29 op 13 juni 2019 om 15:07</p>
    Ik heb de update per ongeluk gedownload.

Als je de update alleen hebt gedownload lijkt me dat er niets aan de hand is.

Bijdrager
    As29

Ja maar hij blijft telkens aangeven dat ik moet herstarten om de update te voltooien. Ik kan nu niet meer gewoon herstarten zonder foutmelding te krijgen en moet in de safe modus blijven werken.

Bijdrager
    McPim

Ik neem aan dat je in de safe mode in Mojave zit?

Bijdrager
    As29

Bijdrager
    As29

nee dus

Bijdrager
    McPim

Ah, mm. Dan zou je inderdaad denken dat je op een makkelijke manier de gestarte installatie ongedaan moet kunnen maken. Maar heb dit niet eerder gezien… Heb je dat log bestand al bekeken?

Bijdrager
    As29

Waar vind ik die? Ik heb m wel opgeslagen maar weet niet waar het staat…

Bijdrager
    McPim

Nog eens opstarten en ‘view log’ klikken? Of nogmaals bewaren en dan wel onthouden waar?

Bijdrager
    As29

Als ik view log doe krijg ik een hele pagina met voor mij onbegrijpelijke taal. Met save log heb ik niet de keuze gehad van waar het te plaatsen…

Ik heb ook al gezocht op “log” ofzo maar vind niks.

Bijdrager
    As29

Is er een standaard map waar dit soort foutmeldingen opgeslagen worden?

Bijdrager
    McPim

Die pagina met onbegrijpelijke taal zou best interessant kunnen zijn voor de experts hier 😉. Waar dat wordt opgeslagen weet ik niet uit m’n hoofd.. Maar belangrijker: heb je alle tips uit de link in mijn eerste reactie geprobeerd? En wat waren de resultaten daarvan?

Bijdrager
    As29

Ja ik heb het artikel gelezen maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik het niet goed begrijp en weet wat ik nu moet doen.

Ik zie verschillende punten waar staat: als dit niet lukt ga dan naar…Het is voor mij in ieder geval niet de bedoeling om Mojave opnieuw te downloaden en installeren.

Ik ben inmiddels opgestart in de safe mode en heb wel een backup gemaakt. maar weet eigenlijk niet goed hoe nu verder.

Bijdrager
    McPim

Dat is toch vrij simpel: na de ‘safe mode’ optie staan er twee stappenplannen, opstarten met de ‘Option’ toets en je normale boot-volume kiezen, en als dat niet helpt een disk repair doen. Die twee zaken zou je als eerste kunnen proberen.

Bijdrager
    As29

Ik zal hier even wat afronden en opslaan en dan ga ik dit even proberen.

Bijdrager
    As29

Ik heb net even geherstart en hij doet het gewoon. Ik weet niet precies waarom dus ik kan ook niet zeggen wat nu de oplossing is geweest. Ik heb de vorige keer in de safe modus gestart en de update eruit gegooid. Of dit de oplossing was weet ik niet, maar ik ben blij dat het nu werkt.

In ieder geval bedankt voor de moeite van het reageren.

Moderator
    Night

Herstarten? Ik geloof dat die met stip op 1 staat 😛 :

Standaard troubleshooting stappen voor macOS

.

Bijdrager
    As29

Handig overzicht… Was de oplossing maar altijd zo simpel…

Bijdrager
    As29

Iemand nog een idee waar ik de log kan vinden? dan kunnen mensen die er wel iets van snappen er wellicht nog anderen mee helpen…

Bijdrager
    McPim

Het is toch opgelost? Dan lijkt me jouw specifieke log niet meer heel relevant voor anderen…

Bijdrager
    As29

Tja dat klinkt eigenlijk wel logisch…😬 Laat maar…

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.