16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuvok

Hoe gebruiken jullie Finder kleurlabels?

Hallo,

Ik wil de Finder kleurlabels gaan gebruiken en ben erg benieuwd hoe jullie het gebruiken.
    Dan kan ik wat inspiratie opdoen voor een juiste keuze voor mijzelf.

Bijdrager
    nookie

Ik gebruik ze niet.
    Ik gebruik mappen met een juiste benaming.
    Soms wil ik nog wel de kleur rood gebruiken voor bestanden die ik aangepast heb in een map, maar daar blijft het bij.
    Ik snap het nut er niet zo van. De kleurlabels verwijder ik naderhand weer.
    Hier op de server gebruiken sommige ook kleurlabels. Ja leuk, vooral als je niet weet wat voor hun een bepaalde kleur betekent. Zelf snap je het dan, maar andere snappen er werkelijk niets van.

Bijdrager
    Tuvok
    ”nookie”

Ik snap het nut er niet zo van.

Ik ook niet en daarom wil ik eens zien wat andere doen met die labels zodat ik ze wellicht wel kan gaan gebruiken voor iets nuttigs.

Bijdrager
    essiw

ik gebruik ze niet maar je zou ze kunnen gebruiken voor een verzameling afbeeldingen ofso die je in allerlij verschillende mappen hebt maar wel in 1x wilt kunnen vinden

Bijdrager
    Toinef

Ik gebruik ze wel rood voor belangrijk werkmateriaal groen voor wat af is en oranje voor wat niet meer nodig is, maar misschien ooit nog wel.

Bijdrager
    Betinker

Ik gebruik de kleuren ook.
    – Werk onderhanden en werk wat klaar is
    – Zakelijk en prive
    – Klanten die wel en niet betaald hebben

Bijdrager
    Vin

Voorbeeld:
    groen: final version
    oranje: 2e optie, proef, schets e.d.
    geel: zelfde als oranje maar dan gradatie lager
    blauw: printklaar
    rood: afblijven!!

Ik gebruik het absoluut niet elke dag / bij elk project maar af en toe is het echt reuze handig!
    Vooral als je meerdere versies v/e bestand hebt. De nieuwste versie is niet altijd de beste en dus de final versie.
    naamgeving is het meest belangrijk maar de kleuren kunnen helpen bij snel zien wat belangrijk is en wat niet.

Tevens is het handig om een smart folder te maken gebaseerd op een kleur. Zo heb je al je print-bestanden van een bepaald project direct bij elkaar!

Ik vind de kleuren een van de grote pluspunten van Mac OS!

Bijdrager
    mowat

Je kan de kleurlabels bijvoorbeeld voor hetvolgende gebruiken :

Veel switchers gebruiker liever het windowssysteem warbij de mappen allemaal bovenaan staan en daaronder de losse bestanden.
    Door de mappen een kleurlabel te geven kan je sorteren op label zodat de labels (mappen) met die kleur boven komen staan.

m vr gr
    mowat

Bijdrager
    Calpa

Zou het mooier vinden als ze wat transparanter waren.. iets minder in het oog springend.

Bijdrager
    double-D

Ik schrijf liedjes. De liedjes die helemaal af zijn geef ik een groene kleur, de liedjes waar nog aan gewerkt moet worden krijgen een rode kleur.

Bijdrager
    janze

Ik gebruik ze op de dataserver voor mijn collega’s, zodat ze niet misgrijpen op belangrijke documenten.

Het aangeven van ‘work in progress’ en definitieve documenten is ook een idee…. es ff kijken of ik daar mensen voor warm kan krijgen.

Moderator
    Mac Daddy
    ”Graphsic”

: knip :

De nieuwste versie is niet altijd de beste en dus de final versie.

: knip :

Eén van de dingen die ik geleerd heb bij mijn stagebedrijf is dat je nooit een versie final moet noemen. Stel je bent bezig en jij vind je ontwerp goed en klaar. Je slaat hem op als final. Dan stuur je het naar de klant en die wil nog wat dingen anders. Die noem je dan weer final2. Je baas weer iets toch iets anders, of jij ziet daarna ineens een foutje. Dan krijg je final3. Dat kan zo lang doorgaan en uiteindelijk krijg je final6, maar die noem je dan maar finalfinal, zodat het duidelijk is.

Je kan beter door blijven nummeren en als hij echt helemaal klaar is en de klant gaat het werkelijk gebruiken, dan sla je hem in je archief op als final.

On topic: De kleur labels zullen best handig zijn, maar ik heb het mijzelf nooit aangeleerd ze te gebruiken. Ik heb wel eens een map rood gemaakt, omdat ik dat op een CD moest branden. Maar dat doe ik tegenwoordig ook niet meer.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik gebruik ze altijd als ik een map of een item wil aanvinken die ik niet wil verplaatsen maar wel in 1 oogopslag wil terugvinden. Denk aan documenten en dergelijke.

Mijn vriendin (fotografe) gebruikt kleurlabels om haar beste foto’s te selecteren om er dan later nog op terug te komen.

En ik gebruik altijd blauw want dat is mijn lievelingskleur :apple:

Bijdrager
    NTG

ik doe echt te weinig zakelijke dingen op mijn Mac om daar echt gebruik van te maken.

maar MMS is dit handig voor in je thuismap:

voor documenten:
    groen: werk dat voor 100% voltooit is
    geel: grofweg klaar, maar moet nog opgemaakt worden
    oranje: bezig met tekst, bijna klaar
    rood: nog bezig met tekst

voor foto/video/audio-bewerking:
    blauw: originele exemplaar
    groen: voltooit bewerkt origineel
    rood: bezig met bewerken van orgineel
    grijs: extra elementen die nodig zijn voor een project
    roze: projectbestand(iDVD projectbestanden enz.)

Bijdrager
    they

Voor mijn map met films: groen is HD, oranje is DVD, rood is avi.
    En muziek: lossless: groen, en mp3 ed zijn oranje.

Bijdrager
    saewer

Ik gebruik ze sinds kort ook. Ik heb nog al wat projecten voor school en met de kleuren probeer ik er een overzicht in te krijgen (rood: moet asap af, oranje: deze week enz.)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.