27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Hoe gebruik jij iDisk / MobileMe ?

Ik heb nu sinds december een MobileMe-account met o.a. iDisk. Af en toe upload ik eens wat en publiceer ik het, zodat het gedownload kan worden door bekenden. Ik heb een foto-album online van de vakantie, die bekenden dan kunnen bekijken. Met MobileMe synchroniseer ik mail, contacten, agenda en bladwijzers.

Maar wat kun je er nog meer mee? Kun je bv. alle documenten in iDisk/Documents zetten en ze van hieruit bewerken, zodat je ze altijd bij je hebt via de MobileMe iDisk App? Of is dit onhandig omdat het toch wel traag werkt?

Tips en opmerkingen zijn welkom en je gebruik uiteraard ook!

Bijdrager
    Ian83

Ja, zo gebruik ik iDisk ook. Zo heb ik op mijn Desktop, notebook en iPhone altijd mijn bestanden up-to-date en automatisch een back-up. Je kunt hiervoor iDisk synchronisatie aanzetten in het iDisk tab van het MobileMe menu in de systeemvoorkeuren. Dan verschijnt de iDisk als een normale externe HD op je desktop en kan je daar je documenten e.d. in bewaren.

Bijdrager
    MacBoot

als je dat gaat doen raad ik je aan om het document eerst naar het bureaublad te slepen en hem dan pas te openen
    als je ermee klaar bent sleep je hem gewoon weer naar de iDisk
    ik heb vervelende ervaringen met het werken vanaf iets anders dan de computer zelf:wink:
    (zowel USB als een netwerkserver)

Bijdrager
    Ian83

@Macboot: dat geld niet voor iDisk sync, want dat is gewoon een sparseimage op de interne schijf van de computer. Heb er geen problemen mee, de iDisk werkt zo als elke andere folder op de Mac.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb Mobile sinds februari dit jaar. Ik gebruik het bijna hetzelfde als de topicstarter:
    vooral e-mail op mijn macbook en iPhone. Adressen worden gesynchroniseerd tussen macbook en iPhone via Mobile Me. Agenda bewust NIET: dit gaat gewoon via iTunes door mijn iPhone te koppelen aan mijn macbook. Waarom ik dit bewust uit heb staan? Ik merk dat er heel soms een adres niet up to date is. Laatst had ik op mijn macbook 322 contacten. Maar in mijn iPhone 321 contacten. 1 ontbrak er dus. Ik heb het ontbrekende gevonden. Het ontbrekende contactpersoon had ik 3 weken terug gewoon ingevoerd op mijn macbook, maar was nooit gesynchroniseerd? erg vreemd.
    Mobile Me gebruik ik ook voor mijn foto’s (met iPhoto). En zo nu en dan iDisk. Vooral als ik bestanden deel groter dan 10Mb.

Bijdrager
    Marius1976
    ”mvdenberg”

Ik heb Mobile sinds februari dit jaar. Ik gebruik het bijna hetzelfde als de topicstarter:
    vooral e-mail op mijn macbook en iPhone. Adressen worden gesynchroniseerd tussen macbook en iPhone via Mobile Me. Agenda bewust NIET: dit gaat gewoon via iTunes door mijn iPhone te koppelen aan mijn macbook. Waarom ik dit bewust uit heb staan? Ik merk dat er heel soms een adres niet up to date is. Laatst had ik op mijn macbook 322 contacten. Maar in mijn iPhone 321 contacten. 1 ontbrak er dus. Ik heb het ontbrekende gevonden. Het ontbrekende contactpersoon had ik 3 weken terug gewoon ingevoerd op mijn macbook, maar was nooit gesynchroniseerd? erg vreemd.
    Mobile Me gebruik ik ook voor mijn foto’s (met iPhoto). En zo nu en dan iDisk. Vooral als ik bestanden deel groter dan 10Mb.

Dan klopt je verhaal toch niet? Je schrijft: Adressen gaan via Mobile me en Agenda bewust NIET. Maar volgens het verhaal wat er op volgt bedoel je het precies andersom?

Groet
    M.

Bijdrager
    mvdenberg

uhm… type foutje :oops:

Ik bedoel: contactpersonen: wel
    agenda: bewust niet.

Bijdrager
    Fabio

Ik gebruik mijn Mobile Me account naast adressen en agenda voornamelijk om bestanden op te zetten. De iDisk heb ik op twee machines lokaal staan zodat deze altijd synchroon zijn.

Aan het begin en aan het eind van mijn werkdag laat ik de iDisk synchroniseren, dat is niet supersnel maar soms laat ik hem halverwege de dag ook nieuw aangemaakte bestanden uploaden. Het synchroniseren aan het eind van de dag is dan wat sneller:)

Op deze manier heb ik al bijna een jaar mijn bestanden overal beschikbaar: vanaf mijn werkcomputer, mijn thuis- en schoolcomputer, online en sinds kort dus ook op mijn iPhone. Op mijn werkcomputer draait trouwens wel Timemachine.

En ook best handig, mijn agenda en uren kan ik continue bijhouden als ik free-lance op lokatie werk.

Kortom, ik zou niet meer zonder willen :D

Bijdrager
    syltheboy

Ik zou ook wel een Mobile Me account willen hebben, maar is dit gratis?:?

Bijdrager
    mvdenberg
    ”syltheboy”

Het is niet gratis. Je kunt het wel gratis proberen: http://www.apple.com/mobileme/

Bijdrager
    syltheboy
    ”mvdenberg”
    ”syltheboy”

Het is niet gratis. Je kunt het wel gratis proberen: http://www.apple.com/mobileme/

Oh, laat dan maar zitten!:P

Bijdrager
    NI3LS
    ”phobia”

Ik gebruik mijn Mobile Me account naast adressen en agenda voornamelijk om bestanden op te zetten. De iDisk heb ik op twee machines lokaal staan zodat deze altijd synchroon zijn.

Aan het begin en aan het eind van mijn werkdag laat ik de iDisk synchroniseren, dat is niet supersnel maar soms laat ik hem halverwege de dag ook nieuw aangemaakte bestanden uploaden. Het synchroniseren aan het eind van de dag is dan wat sneller:)

Op deze manier heb ik al bijna een jaar mijn bestanden overal beschikbaar: vanaf mijn werkcomputer, mijn thuis- en schoolcomputer, online en sinds kort dus ook op mijn iPhone. Op mijn werkcomputer draait trouwens wel Timemachine.

En ook best handig, mijn agenda en uren kan ik continue bijhouden als ik free-lance op lokatie werk.

Kortom, ik zou niet meer zonder willen :D

En hoe heb je dit ingesteld dan? Als ik een document op mijn harde schijf heb staan, hoe laat ik dat syncen met iDisk/Documenten dan?

Bijdrager
    awesomemac

Heb nu al een jaar of 3 een account. Gebruik het voor mijn iWeb site, af en toe een iPhoto galerij, mijn mail natuurlijk en de iDisk om zo mijn documenten te backuppen en ook dat ik ze altijd bij de hand heb, waar ik ook ben.

Via de iPhone (via Quick Office) of anders via een andere Mac of pc.

En natuurlijk alles wat er bij komt, synchen van agenda, contactpersonen, bladwijzers etc. met mijn 2 Macjes, iPod touch en iPhone.

Bijdrager
    Fabio
    ”NI3LS”

En hoe heb je dit ingesteld dan? Als ik een document op mijn harde schijf heb staan, hoe laat ik dat syncen met iDisk/Documenten dan?

Met iDisk synchronisatie op handmatig ingesteld in Mobile Me preferences. Er verschijnt dan een diskimage van je iDisk die ook offline te benaderen is op je buroblad. Daar zet ik de documenten neer van lopende opdrachten

Moderator
    Poezenbeest

Voor de rest gebruik ik MM met name om te syncen tussen twee Macs het internet en mijn iPhone. Ook staan er een paar foto-albums op en gebruik ik het om bestanden te delen met anderen.

Wat voor mij nog een missing feature is, is dat je niet kan instellen dat bepaalde mappen met de iDIsk gesynct worden. Dat je bijvoorbeeld kan instellen dat de map Documenten op alle computers hetzelfde moet zijn.

Ik heb het nu zo een twee jaar en dat naar volle tevredenheid. Ik heb maar twee keer betaald en heb nog ruim een half jaar te gaan, leve de gratis verlengingen van Apple. Ik ben erg te spreken over de features en zeker sinds .Mac overgegaan is naar MobileMe is de webinterface ook erg verbeterd.

Met de snelheid heb ik op zich weinig problemen, de bestanden die ik upload zijn dan ook niet zo erg groot en daarnaast heb ik ook zelden haast.

Bijdrager
    mbrant

Misschien mag ik in deze draad nog eens vragen of jullie ook last hebben dat na de laatste update van iPhone 3.0 de iCal gegevens van de iPhone niet meer worden ge-synct met de iCal op de Mac computer. Omgekeerd wel dus.
    Ik heb nog een toestel ‘oude stijl’ 2G

Bedankt.

Bijdrager
    Marius1976
    ”mbrant”

Misschien mag ik in deze draad nog eens vragen of jullie ook last hebben dat na de laatste update van iPhone 3.0 de iCal gegevens van de iPhone niet meer worden ge-synct met de iCal op de Mac computer. Omgekeerd wel dus.
    Ik heb nog een toestel ‘oude stijl’ 2G

Bedankt.

Daar zit volgens mij een bug.

Je kunt het wel ‘forceren’ door in je iPhone naar de instellingen te gaan hierover, en de push instelling even te wijzigen, terug te gaan naar je bureaublad, en dan de push instellingen weer terug te zetten zoals je ze had.

Dan is het ineens wel geupdate. Raar dus.

Groet
    M.

Bijdrager
    bedhead

Ik vind het toch veel geld voor een particuliere gebruiker. Voor bedrijven ok nog :).

Bijdrager
    Marius1976
    ”bedhead”

Ik vind het toch veel geld voor een particuliere gebruiker. Voor bedrijven ok nog :).

Het is inderdaad vrij prijzig. Er staat tegenover dat het wel heel gebruikersvriendelijk is, en het inderdaad wel iets toevoegt, mits je met mobiele devices werkt.

Het is toch wel erg handig dat m’n agenda, m’n contacten en diverse bestanden zowel op m’n iMac, iBook en iPhone overal te benaderen zijn.

Wel wordt eea steeds afhankelijker van m’n internet verbinding… en dat is weer een zwakke schakel dan.

Groet
    m.

Moderator
    Rivanov

Code via eBay aanschaffen. Dan is het helemaal niet meer duur..

Bijdrager
    Marius1976

Inderdaad zeg!

Gouden tip.

Maar hoe komt dat dat goedkoper is? Is dat wel ‘zuivere koffie’ dan?

Ik wil het best zo aanschaffen, maar niet het risico lopen dat het dan niet wordt geaccepteerd door apple.

Moderator
    Rivanov

Ja hoor, zuivere koffie. Heb daar zelf m’n code ook vandaan.

Bijdrager
    bedhead
    ”Rivanov”

Ja hoor, zuivere koffie. Heb daar zelf m’n code ook vandaan.

Hoe doen die dat dan? Geloof toch maar weinig van het zuivere ervan….

Bijdrager
    NI3LS
    ”Marius1976″

Inderdaad zeg!

Gouden tip.

Maar hoe komt dat dat goedkoper is? Is dat wel ‘zuivere koffie’ dan?

Ik wil het best zo aanschaffen, maar niet het risico lopen dat het dan niet wordt geaccepteerd door apple.

Ook ik heb hem er, voor geloof omgerekend 45 euro, vandaan. Met de verlenging zal het wel niet mogelijk zijn, vrees ik.

Echter, ben ik nog steeds niet op de hoogte van het bestanden delen.

Ik begrijp misschien het principe niet. Je hebt iDisk en je hebt Finder. Op deze schijven staan o.a. de map Documents.

Als ik nu een bestand in Finder op Documents zet, wil ik dat het gesynct wordt naar iDisk, zodat ik het elders ook kan raadplegen.

Andersom, wat ik ook prima vind, is dat Documents in Finder een kopie is van iDisk Documents, zodat ik de bestanden die online staan, offline kan gebruiken.

Kan dit wel?

Moderator
    Rivanov

Verlengen werkt ook gewoon prima hoor. Gewoon weer een code aanschaffen en invullen op http://www.me.com

Bijdrager
    NI3LS
    ”Rivanov”

Verlengen werkt ook gewoon prima hoor. Gewoon weer een code aanschaffen en invullen op http://www.me.com

Handig om te weten Rivanov!

Bijdrager

Wat is duur?? Ligt ook aan je leeftijd denk ik…
    Op dit moment betaal ik sowieso €10,- per maand alleen maar om mijn XS4ALL e-mail te behouden (ik internet tegenwoordig bij Telfort;) )

Zelf zit ik er sterk aan te denken om mijn huidige e-mail te laten vervangen door Apple mail adres aangezien ik er juist op ga besparen en er meer voor terug krijg!

Ik bespaar zo €80,- per jaar als ik stop met mijn xs4all e-mail en MM aanschaf.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.