2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Hoe gebruik je Photostream nu het beste?

Beste mensen,

Ben net terug van 2 reizen en probeer m’n foto’s een beetje op een goeie manier bij elkaar te krijgen.
    Op reis haalde ik m’n foto’s via de camera-connectie-kit van m’n dslr naar m’n iPad. Daar kon ik al wat voorbewerken in iPhoto en kon ik de slechte foto’s verwijderen.

Eens thuis hang ik m’n iPad aan de computer en importeer ik de foto’s in iPhoto. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat Photostream alle foto’s ook nog eens download in iPhoto, en ik dus alle foto’s dubbel heb.

Hoe gebruik je Photostream nu het beste? Ik heb een iPhone, waar ik onderweg snel plaatjes mee schiet, ik heb een iPad waar ik onderweg foto’s die ik met m’n dslr getrokken heb bewerk en uit sorteer, en ik heb m’n iMac waar ik alle foto’s in iPhoto heb staan.

Photostream is handig omdat je dan altijd je laatste foto’s bij de hand heb, alleen wil ik graag van de dubbeltjes af. M’n eerste idee was om de foto’s van m’n dslr op m’n iPad te zetten en ze zo via Photostram binnen te halen op m’n iMac. Probleem is dat Photostream niet altijd werkt op m’n iMac, en ik niet weet of hij de foto’s ook in RAW synchroniseert met Photostream?

Zijn er hier mensen die met een soortgelijke setup werken? Hoe doen jullie dit?
    Alvast bedankt,
    Jonas

Bijdrager
    Apple9

Ik zou als eerste bij de instellingen van Iphoto op je mac uitzetten dat Iphoto automatisch je photostreamfoto’s importeert. Zo ben je al van je dubbele foto’s af. Deze functie is handig omdat je fotostream niet uitstaat maar hij importeert alleen niks. Je photostream foto’s staan dan onder het kopje fotostream. Als je toch een of meerdere foto’s wil importeren naar je Iphotobibliotheek dan kan je dat gewoon doen. Voor de rest kan je alles gewoon laten zoals het is

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.