20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    A4L

Hoe gaan jullie de 4 inch screen verdedigen, want 3.5 was toch perfect?

Alle iphone gebruikers vonden de 3.5 inch touchscreen ideaal. Je kon elke plek bereiken met je duim, wat natuurlijk bullshit is want niet elke hand is even groot. En geen enkele iphone gebruiker wou een groter scherm want dat waren koelkasten toch?

Dus hoe gaan jullie dit nu verdedigen en goedpraten? Jullie kunnen immers niet meer elke plek van de touchscreen bereiken met je duim. Wat nu Apple gebruikers? Gaan jullie nu toch ook een koelkast kopen, of houden jullie je aan je woord en houden jullie je vast aan de 3.5 inch screen?

Bijdrager
    Basket Case

Ach, ik bijt, waarom ook niet.

Het nieuwe 4″ scherm is alleen maar hoger geworden en niet breder. Dit precies om de reden die je al noemt, om te zorgen dat je nog steeds overal met je duim bij kan. Als ze het toestel breder hadden gemaakt (zoals de koelkasten die je noemt) dan had dat voor veel mensen niet meer mogelijk geweest.

De nieuwe iPhone is dus ook geen koelkast geworden. Precies even breed, nog weer stukje dunner, stuk lichter en alleen in de lengte enkele millimeters groter.

3.5″ werkte voor mij prima en mijn inschatting is dat Apple nu naar 4″ is gegaan om mee te komen met de concurrentie en niet omdat ze denken dat de nieuwe beeldverhouding nu echt zo nodig is. Maar door het op deze manier te doen is de afstand met de concurrentie een heel stuk kleiner, hebben ze een aantal mogelijkheden die het wat hogere scherm biedt weten te benutten en tegelijkertijd hebben ze zich vast weten te houden aan hun ideeën over de afmetingen van een mobiele telefoon.

Ik vind dit een mooie verdediging;)

Bijdrager
    schrambal

Moeten wij ons verdedigen dan? Volgens mij kan Apple dat prima zelf.

Bijdrager
    MBPuser

Wat een kneustopic zeg, gaap.. Android4Life -1 wat een loser

Bijdrager
    Appeltje

Tja A4L, ik had het niet beter kunnen verwoorden dan Basket Case dat zojuist perfect heeft gedaan. Maar van jou vernemen we niet echt een reactie meer?

Maar om even je vraag te beantwoorden; nee ik ga geen koelkast kopen, daar doe je namelijk voedingsmiddelen in en is totaal niet praktisch om te gebruiken als telefoon. Ik hou het gewoon op de iPhone, die nu nog dunner en lichter is:)

Bijdrager
    computer space

Ik zit meer te twijfelen hoe ik de iPhone 5 moet verdedigen als ik met de iPod Touch eigenlijk hetzelfde koop voor de helft. A6 kan me dan wel gestolen worden. En voor dat ene ouderwetse belgeprek per week, gooi ik nog wel een 10€ prepaid in mijn tas.

Bijdrager
    GoeieDag

A4L
    Lid sinds 14 uur
    Leeftijd:40 Posts:1
    :evil:

Bijdrager
    mtooster

Ik ga het helemaal niet verdedigen.
    Vindt 3.5 inch nog steeds beter dan 4 inch, voor de bediening in ieder geval!
    Maar ze hebben het in mijn ogen redelijk opgelost. De meeste consumenten willen gewoon een groter scherm… en op papier lijkt 4 inch bijna net zo groot als 4,5/4,8…
    Eigenlijk vindt ik het dus een beetje een nadeel dat groter scherm. Maar ach, er zitten ook weer wat voordelen aan.

En verder: Beetje zielige startpost!

Bijdrager
    jf

Ja, zo is dat wel vaker met Apple hè! Dan denk je dat je het ideale summum van gebruikersbeleving gevonden hebt en dan weten ze dat nog net even te optimaliseren door net buiten de kaders te denken! Die halve inch erbij maakt het gewoon nog perfecter! Wij zijn slechts volgelingen, hoe hadden we dit kunnen weten!

*vraagt zich af of er daadwerkelijk mensen zijn die echt zo in hokjes willen denken, wetende dat dat helaas zo is*

Bijdrager
    francisbacon

OMG! 40 jaar:angry:

Bijdrager
    GoeieDag

Wij verdedigen niks, dat doen anderen wel voor ons!:wink:

NU.nl Hands-on: iPhone 5 overtuigt

Apple heeft opvallend genoeg alleen gekozen voor een langer scherm. De breedte van het beeld en de telefoon blijven gelijk aan de voorganger. Die keuze is bewust gemaakt om het comfort te behouden.
    Hoewel veel mensen geen problemen hebben met het grote formaat van bijvoorbeeld de Galaxy S III en HTC One X, zullen veel mensen met iets kleinere handen de telefoons niet eenvoudig met een hand kunnen besturen.
    Dat zou bij de iPhone 5 dus geen probleem meer moeten zijn. In een directe vergelijking voelt de besturing van het scherm niet anders aan dan bij een iPhone 4s met een kleiner scherm. In vergelijking met de Galaxy S III is het juist wel anders. De uiteinden zijn bijvoorbeeld eenvoudiger te bereiken.

Het formaat van het scherm is wat ons betreft wel de moeite waard, al had Apple dit eerder moeten doorvoeren. Dat de telefoon niet breder is geworden, is wat ons betreft een groot pluspunt.

Bijdrager
    SunKeeper

Het verschil in lengte van het scherm tussen de iPhone (3G/3GS/4/4S) en de iPhone 5 is net zoveel als de dikte van de Samsung Galaxy S3. (8,6 mm)

Als ik dat zo even bekijk met mijn huidige iPhone (4) lijkt met het geen enkel probleem om die
    8,6 mm extra te kunnen overbruggen. En mijn handen en vingerlengte zijn zeer zeker minder groot en lang dan de gemiddelde hand. (in Nederland)

Mocht de breedte veranderd zijn, zou dat sneller een probleem opleveren. Ik denk dat Apple de juiste beslissing heeft genomen.:smile:

Bijdrager
    mslik

A4L??? Whahahha hij durft wel:)

Maar om eerlijk te zeggen. Aangezien het scherm wel groter is, is de iPhone 5 in verhouding mbt zo’n Galaxy S III erg klein gebleven. Even breed, iets langer maar door echt te innoveren maar 0,9 cm langer geworden. En daarom denk ik dat het nog prima te bedienen is met de duim in portrait mode. En hij is dan misschien wel gegroeid, maar nog steeds een stuk smaller, kleiner, dunner en lichter dan een gemiddelde Android telefoon. Zeker als je de dimensies vergelijkt met die van de Galaxy S II of III.

En als je dan een keer een iPhone 5 naast een Galaxy S III legt, denk je echt wat een onhandig, groot, lomp, zwaar en ridicuul apparaat. Of zoals de engelsen het zouden zeggen. A lousy excuse for an smartphone.

Met andere woorden. Als je denkt Apple Fanboys met dit soort vragen voor het blok te zetten, kom je van een koude IOS kermis thuis.

Ohja aangezien dit je eerste bericht is. Welkom op de applefanboy forum.

Michiel (die het echt een kinderachtige actie vindt)

Bijdrager
    100percentme

Dus, A4L. Je ebt een account aangemaakt voor dit topic in de hoop ons een beetje voor het blok te kunnen zetten. Je had van te voeren even moeten rondneuzen op het forum om te weten wat de reacties zouden zijn:) je had dan kunnen weten dat dit niet jou beste idee is

Bijdrager
    jobz

A4L: jij bent Apple niet waard. Gelieve al je producten op Marktplaats te zetten. :slant:

Ik stuur je zsm mijn Sagem uit 2000 op.:cool:

Bijdrager
    Stirf

Don’t feed the troll:wink:

Bijdrager
    mslik
    Stirf op 16 september 2012

Don\’t feed the troll:wink:

What’s the fun in that:):) zit nog steeds met smart te wachten op een reactie van hem. Maar het blijft erg stil…. sip hoor..

Bijdrager
    Thomas18NL

Nu is 4″ perfect, dat wil hij gewoon horen =)

Bijdrager
    mslik

Blijft nog steeds stil. Kan iemand hem ff porren?

Bijdrager
    MBPuser

Of gewoon ff onder 380V zetten een kwartiertje ofzo:lol:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.