8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Hoe fotos in albums zetten met het huidige foto programma

Voorheen kon je met Iphoto aan de linkerkant albums en mappen aanmaken maar tegenwoordig is dat niet meer. Hoe kan je nu de zojuist gedownloade foto’s (wat bovendien moet gebeuren door kaartje in de lezer want als je de canon eos500 direct aan een usbkabel aansluit worden er zogenaamd foto’s geimporteerd maar ze zijn nergens in Foto te zien). De foto’s aanklikken en rechts muis… geen optie om de foto’s in een map of album te plaatsen.

Bijdrager
    KarelWillem

Foto’s selecteren > Nieuw album

Bijdrager
    bonestaak

Ja maar de optie Nieuw album is grijs en dus niet clickable op het moment dat ik de betrokken foto’s gemarkeerd heb.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is raar. Ik kan dit bij ALLE foto’s in Foto’s doen.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb kennelijk een hele rare mac gezien het feit dat er wel vaker wat aan de hand is. Voorlopig heb ik de foto’s direct in aparte mappen gezet (jpeg en raw) Dan kan ik ze in ieder geval direct naar DSphoto en flickr zetten (extra backup)
    Foto was wel prettig omdat je meteen kan converteren naar een kleiner formaat (voor internet pagina’s) aangezien de meeste mensen toch geen scherm groter hebben dan 1920 (ik zeg expres de meeste).

Bijdrager
    Joid

Eerst een album maken en daarna pas de foto’s selecteren., vervolgens deze er in slepen?
    Werkt dat niet?

Anders de database eens bijwerken. Foto’s opstarten met Option+Cmd ingedrukt.

Bijdrager
    iMad

Foto’s importeren, kijk in map laatste Import, daar selecteren en nieuw Album aanmaken.

Bijdrager
    bonestaak

Ja, kennelijk was er iets met het programma, ik kreeg de menu opties niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.