10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    twomorethings

Hoe forceer ik dat iTunes opent na het indrukken van play button headphone /mac

Ik gebruik tegenwoordig Spotify op mijn mac voor het luisteren naar muziek maar toch opent iTunes steeds weer bij het indrukken van de Play/Pause button op mijn mac, of indien ik een headphone inplug en ik hier op de Play/Pause button druk. Erg hinderlijk.

De Play/Pause button op mijn mac heb ik via de terminal inmiddels uit kunnen schakelen. Hiervoor heb ik eerst System Integrity Protection moeten uitzetten. Dan vervolgens de code invoeren in terminal. Play Pause button mac reageert dan inderdaad niet meer door iTunes te openen, maar enkel als Play/pause button. De headphone play pause button leek ook te zijn gelukt, maar na inschakeling van System Integration Protection opent toch iTunes weer.

Iemand enige tip? Ik gebruik Sierra op een MBP 15 14′

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

Bijdrager
    essiw

Hier staan een hoop oplossingen https://superuser.com/questions/31925/what-can-i-do-to-stop-the-play-pause-button-from-opening-itunes

Waaronder eentje die mij het makkelijkst lijkt: gebruik niet de toets F8 maar in plaats daarvan de toetscombinatie Shift + Option + F8

Bijdrager
    McPim

iTunes verwijderen? Ehh.. Dat lijkt me nogal ‘overkill’, en onverstandig. De waarschuwing ‘..because it’s required by macOS’ staat er niet zomaar.

1. Als Spotify actief is en als laatste gebruikt blijft de play/pause button daaraan gelinkt. Is dat niet de makkelijkste oplossing, Spotify niet afsluiten?
    2. En anders is dit https://thebitguru.com/projects/itunes-patch misschien wat voor je.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe forceer ik dat iTunes NIET opent…

Denk ik, toch?

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige link verwijderd door moderator

Bijdrager
    McPim
    SusanUSA op 22 maart 2017

MacOS draait zonder iTunes net zo goed als met iTunes hoor.

Dat zal best, maar wie weet wat voor obscure problemen er ontstaan die niet meteen opvallen. Het is gewoon een rare oplossing, alsof je een huis afbreekt omdat je muizen hebt gezien:-?

Bijdrager
    McPim
    SusanUSA op 23 maart 2017

Ik ben het niet met je eens dat het een rare oplossing is: als je iTunes niet gebruikt en het levert alleen maar problemen op, ligt het voor de hand dat je de software verwijdert.

Dat eerste weet je niet eens (misschien beheert TS er z’n muziek niet mee maar wil hij wel ooit ’n iOS device synchroniseren of een backup van maken?), en het tweede is volgens mij niet het probleem. iTunes ‘levert niet alleen maar problemen op’, maar de play/pause knop doet niet wat TS wil. En daar zijn zoals je ziet elegantere oplossingen voor dan lees en schrijfrechten op je schijf moeten veranderen om geforceerd iTunes te verwijderen. Ik denk dat ‘twomorethings’ met de info in dit draadje inmiddels prima een verstandige keus kan maken :wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SusanUSA op 24 maart 2017

Om van het gezeur af te zijn.

Niet om het één of ander, maar jij bent hier degene die (om je eigen woord te gebruiken) zeurt over dingen waar andere mensen tevreden over zijn of een eenvoudig of klein probleempje mee hebben, maar wanneer iemand vraagt waarom je dat vindt, laat staan wanneer die op je klachten ingaat, dan weiger je uitleg te geven die verder gaat dan (samengevat) “het is troep”.

Bijdrager
    HJ

Je kunt iTunes verwijderen van OS X, zonder problemen.

Het is wel bewerkelijk, maar het is geen Windows XP met IE (IE was niet te verwijderen)

https://macpaw.com/how-to/reset-itunes-on-mac

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.