10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Hoe 'Find-my-iPhone' zonder Apple ID ingelogd op iPhone?

Heey!

Vanmiddag ga ik mijn iPhone 4 verkopen, i.v.m. iPhone 5. Nu brengt ie namelijk nog veel meer op dan over een maand =)
    Maar om zeker te weten dat ik niet opgelicht wordt met nep geld.. Is het mogelijk om toch de functie Find my iPhone te gebruiken, zonder dat ik dus hoef in te loggen met mijn Apple account. Ik wil niet dat hij toegang krijgt tot mijn account.

Nu ik dit typ: Is een ‘nep’ Apple ID aanmaken en die erop in loggen een idee? Zowiezo zet ik dan aan dat hij alleen locatie kan uitzetten met de code die ik ‘m later geef.

Suggesties voor een veilige handel?

// FIXED

Bijdrager
    Yggdrasil

Hoezo opgelicht? Als jij die persoon naar je huis laat komen is het probleem toch opgelost? Of stuur jij dat dure apparaat gewoon op met pakketpost?

Je hebt sowieso een Apple-ID nodig, wil je gebruikmaken van de functie. Je kunt wel zo’n tijdelijk Apple-ID aanmaken maar wat schept dat voor een vertrouwen. Als jij de koper er om laat komen kun jij zelf kijken of het geld klopt en dan geef je ‘m de iPhone mee. Zo heb ik het gedaan bij mijn 4, werkt het best. De klant heeft vertrouwen en jij bent zeker.

Bijdrager
    Vilscon

Hoe kan ik zien of het geld thuis echt is? Ik heb niet zo’n scan ding die winkels hebben:)
    Daar ging het mij inderdaad om, of het geld wel echt is.

Bijdrager
    Koning Frank

Dan spreek je toch bij de plaatselijke Rabobank oid af.

Bijdrager
    Koning Frank

Wat nou // FIXED, zet het dan hier neer of stel uberhaupt de vraag niet.

Bijdrager
    MrHammond

Jezus, man, je bent wel erg achterdochtig als je denkt dat iemand je gaat proberen op te lichten en je daar niet zelf achter komt… Bankbiljetten hebben echtheidskenmerken, een lijst daarvan is gewoon op internet te raadplegen…

Trouwens, ik weet niet of je voorstel van “Find my iPhone” activeren in dit geval wel legaal is, volgens mij tast je dan gewoon keihard de privacy van de koper aan…

Moderator
    Pete.Z

Lijkt me sowieso geen vraag voor de lounge, verplaatst dus.

Bijdrager
    Twan94

Ik vind het een beetje een vreemde vraag.
    Nog nooit een bankbiljet in het licht gehouden?

Bijdrager
    Alles-apple

Je kunt het ook laten overmaken als hij/zij de iPhone komt ophalen;)

Bijdrager
    venco58

Ik zou dus nooit een telefoon kopen waarbij jij later de code van geeft. Denk je dat jou koper dat zou doen?
    Daarnaast is het niet aannemelijk dat iemand jou met vals geld gaat betalen.
    Vals geld kost ook geld. Als voorbeeld, een vals briefje van 50 kost 25 euro.
    Daarom zullen mensen met vals geld dit briefje van 50 uitgeven voor een pakje kauwgom zodat hij 49 euro wisselgeld krijgt. Als hij jou iPhone zou kopen met 7 valse briefjes van 50 is dit niet slim, en daarom zeer in aannemelijk.
    Daarnaast waardeer ik je achterdochtigheid hierdoor loop je minder kans om opgelicht te worden, maar dit gaat erg ver.

Met veel groeten,
    Venco.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.