10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Joske007

Hoe films converteren in H.265 / HEVC

Hoe kan ik het beste mijn BD en Mkv-films omzetten naar het nieuwe H.265 formaat?

Voordelen zijn alvast…..
    De nieuwe standaard op de Mac: HEVC (High Efficiency Video Coding, ook bekend als H.265).
    Hiermee is tot 40 procent meer videocompressie mogelijk dan met H.264, de huidige standaard. Met HEVC gaat het streamen van video’s beter en nemen de bestanden minder ruimte in op je Mac, zonder dat dit ten koste gaat van de beeldkwaliteit.

Bijdrager
    digilb

Ik zou H.265 / HEVC alleen gebruiken films die je nieuw maakt (of ript).
    Het omzetten van bestaande H.264 films (of andere types) naar H.265 gaat altijd ten koste van de beeldkwaliteit.

Bijdrager
    Joske007

Bij de ATV4 stel ik zeer regelmatig vast dat de BD-films met een grootte van 30/40GB via infuse voor stotterende en bufferende beelden zorgt.
    Vandaar dat ik er op hoopte dat het nieuwe formaat H.265 voor betere prestaties zou kunnen zorgen.
    Met dit in gedachten verkies ik liever voor een iets mindere beeldkwaliteit als dit er al zou zijn, dan voor stotterende of een bufferende film.

Bijdrager
    fred44nl

hoe loopt de verbinding tussen Mac en ATV4 ??
    is dit bedraad of draadloos ??

Bijdrager
    Joske007

Verbinding is zowel draadloos als bedraad getest, waar de draadloze (snellere) verbinding mijn voorkeur geniet.
    Om het kort te houden, heb ik al deze stappen al eerder ondernomen.

Enkel de vraag om mijn bestaande collectie in H.265 wil ik als laatste nog eens uit testen, al is het maar voor de fun ?

Bijdrager
    fred44nl

de draadloze verbinding is sneller, m.a.w. bedraad haal je niet meer dan 100 Mb/s
    en dat moet ruim voldoende zijn.
    ondanks dat heb je last van bufferen.
    kan het zijn dat er “iemand” aan het transcoderen is ??

Bijdrager
    Joske007

Mijn Nas DS414+ is krachtig genoeg om deze eenvoudige klus te klaren.
    Op de momenten wanneer de films worden bekeken zijn er geen andere activiteiten aan de gang.
    Een oude mede8er laat zien dat het niet aan de netwerkverbinding op Nas-configuratie ligt, beide mediaspelers staan in NFS.

Geblokkeerd
    Carp
    Joske007 op 22 september 2017

Bij de ATV4 stel ik zeer regelmatig vast dat de BD-films met een grootte van 30/40GB via infuse voor stotterende en bufferende beelden zorgt.
    .

Ik ken ‘Infuse’ niet, maar probeer IINA eens, speciaal voor Mac gemaakt, valt me soms een groot verschil op met bv VLC.
    https://lhc70000.github.io/iina/

Bijdrager
    fred44nl

volgens mij gaat er hier iets mis:)
    eerst hebben we bestanden op een Mac.
    dan komt er Infuse bij, wat op iOS draait.
    daarna is er een NAS.
    tenslotte IINA, wat op MacOS draait.

Bijdrager
    Joske007

Dag Fred44nl

Er staat toch nergens vermeld dat de bestanden fysiek op de Mac staan?
    Wel zijn deze bestanden die op de Nas staan uiteraard via Finder op de Mac te bereiken.

Verder heeft dit weinig met de vraag te maken “hoe films converteren naar H.265”?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.