5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

Hoe externe wifi USB adapter installeren?

Hallo allemaal,

Omdat de geïntegreerde airport in mijn Macbook (juni 2007) niet meer goed werkt heb ik er voor gekozen om een externe USB WIFI stick te nemen.

Nu krijg ik deze alleen niet aan de praat. Ik heb de drivers geïnstalleerd die er bij zaten op een cd-rom. Maar hoe zorg ik er nu voor dat mijn wifi verbinding maakt met het stickje ipv steeds verbinding probeert te maken met de interne airport?

Het is een stickje van Sitecom. Type: Wireles Network USB Micro Adapter N300.

Hij is geschikt voor apple maar ik zou niet weten hoe……..

Iemand van jullie die dat wel weet?

Alvast dank.

Mvg Wouter

Bijdrager
    johnkeates

Het is onmogelijk om een niet-interne WIFI adapter te gebruiken op de AirPort manier. Het hele AirPort systeem werkt alleen met AirPort hardware.

Wat je bij een USB stick hebt, is dat er een virtuele ethernet poort gemaakt wordt, en dat je dan vaak een of ander hulpprogramma hebt dat je moet opstarten om de USB stick wifi verbinding te laten maken.

Vaak is die software van RaLink of Realtek.

De stappen die je moet volgen om het geheel werkend te krijgen:

1. Installeer de nieuwste drivers voor je adapter
    2. Zet AirPort uit
    3. Plug je adapter in
    4. Ga naar Systeemvoorkeuren en naar Netwerk om daar de nieuwe viruele ethernet poort te zien
    5. Start het hulpprogramma van je adapter (fabrikant-specifiek)
    6. Gebruik het hulpprogramma om een wifi verbinding op te zetten

Bijdrager
    kawouter

John bedankt!

Het is gelukt om hem werkend te krijgen. Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk is dat de adapter ook automatisch verbinding maakt net als mijn internet airport.

Nu moet ik iedere keer het programma openen en verbinding maken. Kan uiteraard wel maar automatisch zou makkelijker zijn.

Iemand die dat weet?

Bijdrager
    johnkeates

Nee dat kan niet, dat hebben de programmeurs van de software niet mogelijk gemaakt. Ze kunnen het wel fixen, maar dat moet je aan hun vragen.

Bijdrager
    kawouter

hmmm jammer.

Maar in ieder geval bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.