13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Ricardo95

Hoe externe camera aansluiten op macbook/imac?

Hallo,

Ik wil een externe video camera (semi proffesioneel, schouder camer) aansluiten op mijn imac en/of op mijn macbook.

Mijn macbook heeft alleen usb, enthernet en mini displaypoorten, en mijn imac heeft ook een firewire 800 poort.
    De output van de camera is hdmi of tulp stekkers. hoe kan ik dit aansluiten wat voor verloop stekkertjes zijn hier voor te verkrijgen?

Heb zelf zitten zoeken naar een verloop van hdmi naar firewire maar niet kunnen vinden.

Heeft iemand suggesties?

Bijdrager
    eiko

welke camera heb je?

het lijkt me namelijk sterk dat er op een semi pro camera alleen maar HDMI en tulp uit zit

Bijdrager
    Targaryen

Mini DisplayPort naar HDMI should do the trick!;)

Bijdrager
    eiko

DisplayPort is een uitgang op je mac, geen ingang om video binnen te halen

Inactief
    Anoniem

Je beeld output kan ook USB zijn vaak levert de fabrikant nog wat extra software zodat je camera kan worden aangestuurd via de computer (veelal het geval bij DSLR en Systeem camera’s).

Bijdrager
    GoeieDag

Welke camera is het?
    Want ik kan me niet voorstellen dat er geen FireWire op zit, in de vorm van een 4-pins of i.LINK (Sony).

Bijdrager
    Ricardo95

ik heb een Sony MC2000, zit alleen hdmi, usb en tulp uitvoer op….voor zover mij bekend is usb alleen voor bestandsoverdracht en niet voor live beeld/geluid.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt de opnames gemaakt met je camera overzetten via USB. Zie p.56 van de Handleiding.

Bijdrager
    1984

Over de Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter

Lees hier meer over de Mini DisplayPort bij de nieuwste Mac-modellen die audio- en video-uitvoer voorziet voor DisplayPort en HDMI. klik

Bijdrager
    luc306

Hij heeft USB aansluiting en jou Macbook en iMac ook dan kun je die bestanden toch gewoon kopieren met USB kabeltje? Wat is het probleem?

Bijdrager
    GoeieDag

Google is your friend, en als ik ff die vriend gebruik, zie ik dat je AVCHD over usb kunt binnenhalen, via de video editor, als Final Cut of Premiere.

like any other AVCHD camcorder. Connect the camcorder’s USB port to the computer, put the camcorder in Play or PC mode, launch the video editor and Capture or Import the video. I have not used Premiere Pro with an AVCHD camcorder. With Final Cut, one uses the “Log & Capture” menu selection. By your description, it reads like the camcorder is in video acquisition mode – not Play or computer mode. What you report is similar to what I experienced with a Canon HF S100 until I discovered “PC mode”…

That there is no firewire port on the XR-MC2000 should not be surprising. Most – perhaps all – AVCHD cams don’t. It is more typical of digital tape (digital 8, miniDV, DVCPRO & DVCPRO HD, and HDCAM) media storage using less compression on the video data file

Bijdrager
    luc306

Hij heeft USB aansluiting en jou Macbook en iMac ook dan kun je die bestanden toch gewoon kopieren met USB kabeltje? Wat is het probleem?

Misschien toch iets gecompliceerder. Misschien kun je iets met deze link

Bijdrager
    TheBigZ
    luc306 op 03 oktober 2013

Misschien toch iets gecompliceerder. Misschien kun je iets met deze link.

Niet gecompliceerder dan met iedere andere avchd camcorder die MTS bestanden gebruikt.
    De link die luc306 geeft is een van de vele links naar betaalde converters die je helemaal niet nodig hebt.

MTS bestanden converteren voor iMovie

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.