9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JazzEye

Hoe Epson printerdriver verwijderen en opnieuw installeren?

Ik heb een Epson 2100 en wil de Puck driver die standaard in OS X 10.3.4 zit vervangen door die van de Epson site.
    Hoe kan ik de Puck driver verwijderen? Of hoeft dat niet, omdat de Epson driver die bij het installeren overschrijft? Hoe en waar kan ik dat zien?

Bijdrager
    lsmisch

HD/bibliotheek/printers daar moet een map staan “EPSON” en daar zitten dacht ik de printer drivers.
    Alhoewel ik in men persoonlijke bib ook een map printers heb zitten zie ik nu,en daar staat en prog van de epson printer.

Bijdrager
    Elian

Je bedoelt waarschijnlijk de CUPS-driver (Common Unix Printer System)….

Het is eigenlijk helemaal niet nodig die te verwijderen. Je kunt gewoon de driver downloaden, installeren, printer even afkoppelen, opnieuw aansluiten en dan zou je gewoon via de Epson driver moeten kunnen printen

Bijdrager
    JazzEye

Als ik in mijn persoonlijke bieb kijk dan zie ik een plaatje van de printer met bestandsnaam Epson2100.app; Get Info levert op “PrinterProxy version 3.0, Copyright 2003 Apple”

Welke gebruikt OS X nu? M.a.w. wat doet dit programma in mijn persoonlijke bieb?
    [/img]

Bijdrager
    Elian

Sorry… niet helemaal volledig:

Je kunt zien wellke driver er word gebruikt bij:

/Applications/Utilities/Printer Setup Utility

Klik je printer aan en klik op Show Info..

Daar, bij Driver Info, vindt je de driver versie….
    Zou iets van 1.6.x moeten zijn….

Succes

Bijdrager
    JazzEye

Okee, bedankt!

Bijdrager
    Jello

als je het op de mac laat,
    en weer de instal CD insteekt,
    en alles weer installeerd, gaat hij toch alles overschrijven?
    niet?

Bijdrager
    Elian
    ”Jello”

als je het op de mac laat,
    en weer de instal CD insteekt,
    en alles weer installeerd, gaat hij toch alles overschrijven?
    niet?

hee….. eerst lezen:?
    Het gaat hier om een in het OS ge├»mplementeerde CUPS driver… En da’s nu juist de driver die je in dit geval [size=18:d9aacec4a6]NIET[/size:d9aacec4a6] wil gebruiken.
    Deze driver geeft je bij lange na niet de opties die de originele Epson driver wel geeft. Met name waar het de specifieke papierinstellingen en het Colormanagement betreft is de CUPS driver waardeloos.

Bijdrager
    Jello

Srr, ik ben nog nie thuis in de wereld van de printerdrivers.
    Maar door te antwoorden en commentaar te geven, weet ik er steeds meer en meer van,
    ma, als de je driver die je wilt gebruiken installeert, en dan instelt “use this driver for … ”
    heb ik het mis?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.