24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

    Hoe Email accounts (popmail) op de iPhone aan de praat krijgen..

    Invoeren van de instellingen volgens het boekje, levert geen werkende mailaccounts op.
    Ieder account blijft steken bij verifying.. (na veel vervelend getype)
    Wat zou het fijn zijn als er een manier was om settings te importeren.. ?
    Iemand een tip..

    Nieuwste iOS en OSX

    Bijdrager
    Schrijnie

    Welke provider heb je en hoe staan je instellingen nu ?

    Bijdrager
    sally

    opmerkelijke fout melding

    The IMAP server pop.ziggo.nl is not responding… Rarer

    Bijdrager
    Timm

    Het moet dat wel een pop server zijn geen imap.

    mijn tip:
    stap compleet over naar IMAP 4, veel veiliger en sneller

    Bijdrager
    Schrijnie

    Inderdaad, je moet de account gegevens invullen bij pop, nu staan ze bij imap. Als je persé pop wilt begin dan eens met de gegevens op de juiste plek in te vullen en kijk dan nog eens of ie het doet.

    Bijdrager
    sally

    Inderdaad had ik in een van de drie gevallen per ongeluk IMAP niet gewijzigd in pop..
    Inmiddels is dat niet meer de fout…

    Bijdrager
    Eriknl

    niet iedere provider biedt inmiddels imap op zijn mail.
    Bij Ziggo: (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/#Apple-mail-El-Capitan/Verder/Verder/Verder/Verder)

    Vul onderstaande gegevens in:

    type account: IMAP
    server inkomende e-mail: imap.ziggo.nl
    server uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
    Klik op Log in.

    Wat is dan nu je nieuwe foutmelding?

    Bijdrager
    sally

    Bedankt Eriknl,

    Maar ik hou het bij pop. Alles moet hetzelfde zijn als op mijn MacPro en MacBook Air

    Het probleem beperkt zich inmiddels tot Ziggo.
    Mijn Webreus account werkt.

    Bijdrager
    fred44nl
    sally op 07 januari 2016

    Maar ik hou het bij pop. Alles moet hetzelfde zijn als op mijn MacPro en MacBook Air

    daarvoor is IMAP nou net uitgevonden.
    hoe doe je dat dan met POP3 ??

    Bijdrager
    sally

    Het werkt op de macs, ik zou nu even niet weten wat te antwoorden op je vraag..

    Ondertussen kan ik van mijn iPhone mail versturen maar nog niet ontvangen..

    Bijdrager
    Schrijnie

    Waarschijnlijk staat 1 van je poorten verkeerd ingevuld maar je wilt je instellingen niet posten dus kunnen we dat ook niet nakijken.

    Even voor de volledigheid : als je imap hebt ingesteld lopen al je apparaten gelijk ; mail weggooien op je iPhone dan gaat je mail ook weg op je andere apparaten. Bij pop werkt dit niet, als je dan een mail weggooit op je iPhone blijft deze gewoon staan op je andere apparaten.

    Imap is zeg maar synchroniseren.

    Bijdrager
    fred44nl
    sally op 07 januari 2016

    Het werkt op de macs

    als email op verschillende Macs er hetzelfde uitziet, dan kan dat alleen maar IMAP zijn.
    wellicht heb je de POP3 instellingen in een IMAP account gezet.

    Bijdrager
    sally

    Mijn gewoonte is om op mijn MacBook Air van tijd tot tijd al mijn mail weg te gooien (vanaf de MacBook wordt ook nooit de server gewist)
    Op mijn MacPro blijft alles bewaard.
    Ik heb geen POP3 instellingen in een IMAP account.

    Mail werkt dus nu op de iPhone en de Macs, voor wat betreft mijn account bij de webreus
    Mijn beide accounts bij Ziggo: wel verzenden niet ontvangen.
    Mijn instellingen voor inkomende mail op de iPhone zijn heel eenvoudig..
    Gebruikersnaam (volledig emailadres), wachtwoord, accountnaam… (misschien toch gewoon iets doms) server: pop.ziggo.nl

    Bedankt voor de belangstelling!

    Bijdrager
    Eriknl

    Schrijnie 3 uur geleden #

    Even voor de volledigheid : als je imap hebt ingesteld lopen al je apparaten gelijk ; mail weggooien op je iPhone dan gaat je mail ook weg op je andere apparaten. Bij pop werkt dit niet, als je dan een mail weggooit op je iPhone blijft deze gewoon staan op je andere apparaten.
    Imap is zeg maar synchroniseren.

    Huh, dat is een wat kort door de bocht uitleg zeg.

    Mag ik het proberen iets duidelijker te maken?

    Bij Pop trek je naar ieder apparaat (Mac, smartphone etc) een kopie van de mail bij je isp. Je haalt dus gewoon op iedere device apart een kopie van je mail op.
    Met imap kijk je met iedere device direct in de mail op de mailserver (veelal die bij de isp, of als je er zelf een hebt, in die bij je thuis)
    Dus beantwoord je een mail op je telefoon, dan zul je dat ook zien op je andere devices, ook zie je de status van de mail direct bijgewerkt op je andere devices van ongelezen naar gelezen als je de mail op een van de devices hebt bekeken.
    Denk aan de oude kartonnen kijkdoos van vroeger: je had er diverse ramen of gaten in. die doos is nu je mailserver en iedere device kijkt daar in.

    Bijdrager
    sally

    Het nadeel van Popmail (dat tot op heden nauwelijks een nadeel was) alle inkomende mail is wel identiek op beide macs maar dat geldt natuurlijk niet voor de verzonden mail. Nu ik er een iPhone bij heb, ziet het er naar uit dat het misschien toch tijd wordt om over te stappen op IMAP.
    (wat ook wel problemen kan gaan geven)

    Ik had het graag nog even met POP werkend gehad.
    Hoedanook, bedankt weer.

    Bijdrager
    Schrijnie

    Ik denk nog steeds dat het aan de serverpoort ligt. Kijk eens bij geavanceerd, welke poort wordt er gebruikt ?

    Bijdrager
    sally

    Serverpoort 25

    Bijdrager
    Schrijnie

    Zet die eens op 995. Mail herstarten en dan nog eens proberen.

    POP-instellingen
    Inkomende serverinstellingen
    Server* pop.ziggo.nl
    Serverpoort 995
    Verificatie vereist/identiteitscontrole ja
    Type versleuteling TLS / SSL
    Uitgaande serverinstellingen
    Gebruikersnaam je volledige e-mailadres (bijvoorbeeld [email protected])
    Wachtwoord het wachtwoord van je e-mailaccount
    Server smtp.ziggo.nl
    Serverpoort 587
    Type versleuteling STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
    Verificatie vereist/identiteitscontrole ja

    Bijdrager
    fred44nl
    Eriknl op 07 januari 2016

    Bij Pop trek je naar ieder apparaat (Mac, smartphone etc) een kopie van de mail bij je isp. Je haalt dus gewoon op iedere device apart een kopie van je mail op.

    Huh, dat is een wat kort door de bocht uitleg zeg.
    het is wel afhankelijk van de instelling van de POP3-accounts.
    werkt alleen maar zo, als je ingesteld hebt, dat de email in de Inbox moet blijven staan, nadat het is opgehaald.

    Bijdrager
    sally

    Ha Schrijnie, bedankt,

    Voor de inkomende mail kan ik geen Serveerpoort instellen.

    587 kan ik instellen bij uitgaande server..
    Ook met deze instellingen kan ik mailen maar niet ontvangen..

    (25 is de port die ik op de macs gebruik)

    Bijdrager
    Schrijnie

    Maak eerst het nieuwe account aan tot het helemaal klaar is, ga dan in de nieuwe account en dan zal er het tabblad geavanceerd staan. Ga daar dan in en dan kun je de poort instellen.

    Bijdrager
    sally

    Schrijnie.. het werkt!!! superbedankt..
    Een nieuwe account aanmaken bleek niet nodig. Een bestaand account blijkt goed te editten..
    Ook de inkomende server dus..

    note:

    Het is voor mij nog onlangs prettig gebleken dat ik alle mail van 2 jaar geleden op mijn mac kon nalezen.
    Bij IMAP moet je er bewust voor zorgen dat je mail op je mac bewaart.

    Neemt niet weg dat het wel IMAP zal worden op den duur..

    Bijdrager
    Schrijnie

    Graag gedaan:)

    Je kunt eventueel regelmatig (1 x per maand of zo) je mail archiveren. Zo’n archief kun je dan altijd weer importeren mocht het nodig zijn.

    Bijdrager
    sally

    Okay!

    En nogmaals dank dank,

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.