8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Mattnh

Hoe een .torrent-file te genereren…

Ik moet een file/zelf gemonteerde film van 173 MB naar Zwitserland sturen.
    Ik zou dat graag per BitTorrent doen.
    Tenzij iemand een beter idee heeft.

Anyway het is een .DMG van een DVD die zij daar moeten krijgen en ik weet niet hoe je een .torrent-file genereerd.
    Kan iemand helpen?

Niets illegaals aan de gang, voor de duidelijkheid…

Bijdrager
    Zaphod_B

Bijdrager
    Barabas2005

Wil je die file maar naar 1 plek sturen? En dat maar een keer? Dan heb je niks aan torrent, maar kun je het beter met b.v. ftp versturen. Als je van plan bent de file te distribueren naar meerdere mensen (computers), dan pas kun je het voordeel van een torrent gebruiken.

Bijdrager
    Xigh

Via Azureus kun je een file heel makkelijk sharen naar iemand. Als het toch niet naar heel veel mensen hoeft is het ook juist door Azureus te gebruiken heel makkelijk.

Open Azureus. Dan bestand>Ongecentraliseerd en dan bestand en dergelijke kiezen. Dan aangeven dat je hem zelf ook wil sharen enzo en dan het rijtje opties afgaan en vervolgens genereert Azureus een torrent bestand wat je door kunt sturen en kunt sharen naar iedereen die Azureus gebruikt.

Bijdrager
    Mattnh

Het gaat om 1 file voor 1 keer.
    Maar hoe zet ik zo’n ftp-transfer dan een beetje lekker op?
    Van mijn bak uit?

Bijdrager
    Barabas2005

Ik kan je hier niet helemaal uit de brand helpen, omdat ik het zelf nooit geprobeerd heb op een mac.

Maar in ieder geval kun je in de System Preferences een ftp server opzetten via “Internet & Network” en “Sharing”. Een andere computer kan dan via een ftp programma files van jouw computer halen (hij moet dan wel het IP adres en paswoord weten die jij aan jouw ftp server hebt gegeven).

Bijdrager
    Mattnh

Met DMGScissor en YouSendIt is het helemaal gelukt.

Bijdrager
    Vin
    ”Mattnh”

Met DMGScissor en YouSendIt is het helemaal gelukt.

de volgende keer gewoon ff uploaden naar je website als je die hebt. Bij One.com krijg je 1000mb en onbeperkte datatransfer voor 1,25 euro per maand!!!! heel handig dus, kan yousendit.com ook weer de prullenbak in!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.