One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Apple) » Hoe een rooster in iCal delen met iemand zonder gedeelde agenda

Hoe een rooster in iCal delen met iemand zonder gedeelde agenda

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 22 september 2017 #

Mijn vriend werkt in een 3-ploegendienst, continu.
Ik heb zijn 3-ploegen rooster met een cyclus van 5 weken ooit eens in iCal gezet en nu wil een collega met iPhone dit rooster ook graag zo in zijn agenda zetten.

Dus nu is mijn vraag, hoe kan ik dit rooster met iemand delen zonder dat het daadwerkelijk een gedeelde agenda wordt? Ik heb exporteren geprobeerd, maar dan wordt, volgens mij, alles vanaf 2013 geëxporteerd inclusief zijn vakanties en snipperdagen en daar heeft zijn collega natuurlijk niets aan, dus dat werkt niet. Is er nog een andere manier?

Zijn rooster wordt zo weergegeven (het gaat dus niet zozeer om de werktijden maar dat je in 1 oogopslag kunt zien welke dienst er die betreffende dag gewerkt moet worden):

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 22 september 2017 #

iCal? Bestaat dat nog dan?

Een agenda delen maar het mag geen gedeelde agenda zijn?
Je bedoelt misschien dat het een agenda is waar iemand alleen naar kan kijken, zonder zelf een verandering te kunnen maken? Dat kan met ‘gedeelde agenda’.

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 22 september 2017 #

Als de collega het rooster zelf ingeeft, dan is dit toch zo gebeurt?

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 24 september 2017 #

Dank voor jullie reacties!

@goeiedag Ik zie nu pas dat iCal tegenwoordig gewoon “Agenda” heet… ;-), ik bedoel dus Agenda.

Agenda delen wil ik dus niet. De bedoeling was om het rooster te dupliceren (als ics-bestand?) om dat vervolgens naar iemand anders te sturen zodat zij het in hun eigen Agenda kunnen importeren en er vervolgens wijzigingen in kunnen aanbrengen, als ze dat willen, zonder dat dit gevolgen heeft voor mijn agenda.
Maar ik denk dat dit mijn huidige agenda niet gaat lukken vanwege de al ingevoerde snipperdagen en vakanties. Die worden namelijk ook meegenomen bij exporteren. En ik kan, volgens mij, geen tijdstippen selecteren om te exporteren, bijv exporteer agenda van 4 sept t/m 8 okt. dan zou ik er volgens mij ook zijn? Tenminste, als dan ook de herhaling van om de 5 weken per activiteit worden meegenomen.

Al denk ik ondertussen dat @vuurvreter ’s oplossing de beste is:wink: Dat de collega zelf het rooster, volgens voorbeeld in afbeelding, in zijn eigen agenda invoert. Dat kost waarschijnlijk veel minder tijd dan dat ik er nu al aan besteed heb.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 24 september 2017 #

Gitte65 op 24 september 2017

Agenda delen wil ik dus niet.

.
Leg dan uit waarom niet, want voor zover ik kan zien wil je dat nou juist wel. Je wilt toch dat die collega betreffende agenda in zijn Agenda heeft. Wat is dan het nadeel van die agenda delen?

En je bedoelt met die ‘oplossing’ dat de collega alles zelf in zijn Agenda.app zet? Of ook de account invoert?

Over dit topic

Gestart op 22 september 2017 door Gitte65

Laatste reactie door GoeieDag

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?