9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    HakanB

Hoe een Mac OS X Extended partitie maken?

Ik meen me te herinneren dat dit kon met Schijfhulpprogramma of Bootcamp, maar ik heb net even gekeken met Schijfhulpprogramma kan het geloof ik wel maar moet ik opstarten vanaf een andere schijf? (ik heb namelijk geen andere externe schijven, en ik ben bang dat ik niet zomaar de schijf kan partitioneren waarmee ik opgestart ben?), en met Bootcamp kan je volgens mij alleen Windows partities aanmaken.. Kan ik zo een Mac OS X Extended partitie aanmaken in Mac OS X zelf of heb ik daar een third party software voor nodig, zo ja welke?:?

Bijdrager
    KingAchille

Misschien heb je hier iets aan?

Bijdrager
    HakanB
    ”KingAchille”

Misschien heb je hier iets aan?

weet jij misschien of ik een (huidige) schijf kan partitioneren waarmee ik ben opgestart of moet het partitioneren extern gebeuren vanaf een ander schijf?

Bijdrager
    KingAchille

Als je je harde schijf wil partitioneren moet je sowieso opstarten vanaf je opstartdisc (geleverd bij je Mac). Je kan op een FireWire ook Mac OS X installeren, vandaar uit opstarten en dan je interne HD partitioneren… Zo hebben ze het altijd tegen me verteld.

Bijdrager
    HakanB
    ”KingAchille”

Als je je harde schijf wil partitioneren moet je sowieso opstarten vanaf je opstartdisc (geleverd bij je Mac). Je kan op een FireWire ook Mac OS X installeren, vandaar uit opstarten en dan je interne HD partitioneren… Zo hebben ze het altijd tegen me verteld.

Opstartdisc natuurlijk, Ok thanks, daar had ik dus nog niet aangedacht..:P
    ik ga dat even proberen.

Bijdrager
    mowat

@ KingAchille

Op een Intel Mac kan je ook vanaf een USB externe HD opstarten ( bv. bootable Superduperkopie) , dus niet alleen van F/W.

mvg
    mowat

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    joerideleebeeck

Of via Bootcamp een nieuwe partitie aanmaken, en die daarna in Mac os formatteren met schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    HakanB

ik heb het voor elkaar gekregen om een partitie te maken in Schijfhulpprogramma, het kan dus wel degelijk… Gewoon het gedeelte kiezen wat niet in gebruik is, waardoor Schijfhulpprogramma niet aan je opstartschijf komt en deze dus ook niet wist..
    :wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.