2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Kasper

Hoe een imac open te maken ? – open maken van een imac

Ik ben een blije bezitter van een iMac revisie B.
    Deze werkte prima tot er een 20 GB maxtor schijf in werd gezet.
    Deze schijf kwam uit een andere computer en stond in deze andere computer op primary slave.
    Hierdoor kan de imac niet meer opstarten en moet dus worden opgestart door middel van een mac os CD.

Na verschillende dingen software matig te hebben geprobeerd leek het mij toch handig om hardwarematig jumpers om te zetten op de hardeschijf…

Nou is er alleen 1 opstakel… ik weet niet hoe ik dit moet doen….de jumpers omzetten is geen probleem maar de imac openen heb ik nog nooit gedaan.

Dus heeft iemand misschien een idee hoe dit moet en zo ja kan iemand mij vertellen hoe dit moet….

Ik zou dit erg op prijs stellen

Bij voorbaat dank,

Kasper Knaack

Bijdrager
    Maurits

Kaspar,

Wat je nodig hebt is een document dat aangeeft hoe je geheugen bij plaatst. Daarvoor moet je het onderdeel met moederboard, geheugen en harddisk en CD er uit halen.
    Heb je dat gedaan, dan is de hard disk daarna makkelijk te vinden. In de apple Knowledgebase (http://kbase.info.apple.com of via sherlock) kan je de volgende document vinden:
    iMac: Installing Memory (1 of 2) Article ID:43012

Ik betwijfel of je met jumpers je probleem oplost: als je iMac niet opstart kan dat ook komen omdat de disk te groot (!) is; deze iMac rev B ondersteunt opstartschijven van maximaal 8 GB. Oplossing: maak twee partities waarvan eentje kleinder dan 8 GB. (dit heb ik ook moeten doen) zie Knowledgebase Article ID:25249
    iMac: Gray or White Screen After Hard Drive Upgrade.

Maurits

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.