8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nico

hoe een heel kantoor te backuppen??

hello,

ik ben opzoek naar mogelijkheden om verschillende macs automatisch te backuppen.
    ik weet dat er programma’s bestaan om dit te doen, maar ik vraag mij af welke hardware je daarvoor het beste gebruikt..
    een externe hd lijkt het evidentste, maar als er een stroomstoot is, is ie kapot.. dvd’s en cd’s zijn ofwel te traag en te duur, of hebben teweinig volume.. een tape misschien, maar bestaat dit nog?..

iemand suggesties?

bedankt
    nico

Bijdrager
    Malenn

Hey Nico,

Ik heb hetzelfde probleem gehad op kantoor.
    Ik elk personeelslid een Ipod van 40Gb gegeven.
    Vermits deze dingen toch altijd mee naar huis worden genomen zijn de bestanden ook veilig. Tenminste dat hoop ik.

groet en succes, malenn

Bijdrager
    tennapel

Een 40 Gb iPod als backup mogelijkheid? Dat is wel een hele luxe backup oplossing! Voor ongeveer 10% van dat bedrag had je iedereen een USB pen kunnen geven….

het lijkt me dat hier een broodje aap geserveerd wordt

Bijdrager
    Malenn

Iedereen lachen daar.
    Zit je bij het ontwerpbureau in de buurt van Brussel?
    Ik geloof niet dat jullie baas een Ipod kado doet.

Lach maar eens naar die krullebol

Bijdrager
    Ruben
    ”tennapel”

…Voor ongeveer 10% van dat bedrag had je iedereen een USB pen kunnen geven…

Een 40 Gb USB Pen? Die wil ik ook!!!:-P

Bijdrager
    Tjerker
    ”Nico”

hello,

ik ben opzoek naar mogelijkheden om verschillende macs automatisch te backuppen.
    ik weet dat er programma’s bestaan om dit te doen, maar ik vraag mij af welke hardware je daarvoor het beste gebruikt..
    een externe hd lijkt het evidentste, maar als er een stroomstoot is, is ie kapot.. dvd’s en cd’s zijn ofwel te traag en te duur, of hebben teweinig volume.. een tape misschien, maar bestaat dit nog?..

iemand suggesties?

bedankt
    nico

Je kunt met retrospect workgroup mac’s in een netwerk centraal backuppen naar bijvoorbeeld DLT of AIT tape (40/80 resp 30/90 GB per tape) of naar DVD of zelfs HD.

Bijdrager
    Sylvester

Tapes bestaan zeker nog en worden nog steeds door de grotere bedrijven gebruikt als dagelijkse backup.

Tjerker heeft ze reeds opgenoemd, en in combinatie met Retrospect zeker een goed idee!
    Kan je echt alles mee. Gewoon ’s nachts laten bollen (‘draaien’ voor het nederlandsche volk), dan heeft er niemand last van.

Bijdrager
    Evert

Yup,

Heb zelf in ’t verleden een backup “systeem opgezet voor een bedrijf met 50+ Mac’s en 20+ PC’s verspreid over twee kantoren die verbonden waren via een micro-wave wireless link.
    Werkte perfect en ik ben zowel voor Mac als PC’s nog geen betere backup software tegengekomen…

E.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.