15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    sannepanne

Hoe een gehuurde film afspelen?

Geachte forumleden,

Sinds kort heb ik een AppleTV, leuk speeltje. Een paar dagen geleden heb ik een film gehuurd voor 99 cent:cool:

Even bekijken, dacht ik. Ik kreeg het niet voor elkaar.

De vraag dus: hoe kan ik een gehuurde film bekijken?

Bijdrager
    baziel

Na de aankoop moet je even wachten en komt er een melding met de vraag als je wil kijken. Dit duurt even, aangezien de Apple Tv wat gaat bufferen vooraleer hij begint met afspelen.

Bijdrager
    sannepanne

Een dag wachten lijkt me overdreven…

Bijdrager
    bartje

De film zou boven in de codelijst moeten staan. Als je je keuzevakje van de Apple TV op Films heb gezet.
    Daar kan je op de cover klikken en afspelen kiezen.

Bijdrager
    Madduck

Heb je al geprobeerd om in de instellingen onder iTunes Store te zoeken naar gehuurde onderdelen?

Bijdrager
    sannepanne

Heb je al geprobeerd om in de instellingen onder iTunes Store te zoeken naar gehuurde onderdelen?

Ja -> “Geen andere gehuurde onderdelen gevonden”

Heb vandaag wederom een film gehuurd en kan het weer NIET afspelen!

Is er nu niemand, die af en toe een filmpie huurt (koopt) en afspeelt?

Bijdrager
    sannepanne

Daar kan je op de cover klikken en afspelen kiezen.

Sorry hoor, maar dan laat tie mij de trailer zien…

Bijdrager
    Madduck

Nee, om eerlijk te zijn koop ik de film, download hem in iTunes en speel hem af…

Als ik me niet vergis gebeurt hetzelfde als je een film huurt. Je hebt dan een maand om hem af te spelen. Wat er na het kijken met het bestand gebeurt weet ik even niet, maar een tweede keer afspelen schijnt niet te lukken.

Kijk anders eens in iTunes in de instellingen van je account en kijk eens of die bestanden in iCloud hangen en wachten op een download…

Als dit hem ook niet is lijkt het me verstandig om contact te zoeken met de helpdesk…

Bijdrager
    sannepanne

Nee, om eerlijk te zijn koop ik de film, download hem in iTunes en speel hem af…

En daar gaat het precies om, hoe doe jij dat?

Moderator
    unSOUND

Ik klik op koop, de download begint, en na een tijdje krijg je een melding dat je kunt beginnen met afspelen… Simpeler kan en hoort het niet.

Bijdrager
    sannepanne

Simpeler kan en hoort het niet.

Tsja, wat ben ik dan dom hè? Ben blij voor je, dat tie het bij jou wel doet…

Maarre, ik klik op ‘huur’ en jij klikt op ‘koop’…

Moderator
    unSOUND
    sannepanne op 27 mei 2012

Tsja, wat ben ik dan dom hè?

Dat zijn jouw woorden. Ik zat zelf eerder te denken dat er dus wellicht bij jou een software-probleem is wat de problemen veroorzaakt…

Bijdrager
    sannepanne

Dat zijn jouw woorden

Tuurlijk joh.

Bijdrager
    Madduck

Toch heeft unsound gelijk, het hoort echt zo simpel te zijn.

Ik heb een windows pc, ik kan je dus ws minder goed helpen (er vanuitgaande dat je mac gebruikt) anders had ik wel met je meegekeken via teamviewer…

Koop of huur de film, de download start en daarna hoor je te kunnen kijken.
    Je kunt in iTunes via de instellingen – store wel controleren of automatische downloads aanstaat voor films.

Moderator
    unSOUND

@sannepanne: Staan de gehuurde films wel ergens in de aankoopgeschiedenis van jouw AppleID ? Voor hetzelfde geld is er een betalings-probleem waardoor de download niet begint…?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.