10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    william89

Hoe een firewire 400/800 HD aansluiten op alu MacBook???

… Timemachinebackup staat op een FW schijf zonder USB-aansluiting. Hoe mijn gegevens op mijn alu MacBook te plaatsen???

Bijdrager
    Zeekomkommer

Schijf er uit schroeven en in een externe usb behuizing zetten.
    Kost je 12 euro en 5 minuten werk.

http://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_extern_USB_-/Asus/Vento_BS-F442/-1072003/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Extern&l3=USB

Bijdrager
    Buzzin Hornet
    Bijdrager
    nicksuy1

Zeekomkommer’s voorstel is wel goedkoper…

bovendien ondersteund de macbook geen expresscards

Bijdrager
    Oppie

Aansluiten op een andere Mac en dan via een netwerk; zeker als het eenmalig is, lijkt me dit het handigst

Bijdrager
    dspiers
    ”Buzzin

Of zoiets: http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=278329

Een Express kaart met FW aansluiting werkt ook niet omdat de nieuwe Unibody Alu Macbook’s geen Express kaart slot hebben. Er is geen enkele manier om een FW device aan te sluiten via een kabel op een MB Unibody.

Jammer, maar helaas.

Bijdrager
    MouseMighty

Volgende keer eerst even naar de specs van je nieuwe machine kijken??? Ik gok dat de oplossing van Oppie het makkelijkst/snelst is. Tenzij je die schijf natuurlijk wil blijven gebruiken op die manier.

Bijdrager
    milann
    ”Oppie”

Aansluiten op een andere Mac en dan via een netwerk; zeker als het eenmalig is, lijkt me dit het handigst

Maar als hij een nieuwe behuizing koopt, kan hij daar weer op back-uppen:)

Bijdrager
    Ganymedus

Ik neem aan dat ‘steve’ ook wel begrijpt dat timemachine nu ook met usb om moet kunnen gaan. Anders zou het wel knap lullig zijn dat de mb-gebruikers spontaan geen gebruik meer kunnen maken van timemachine. Dat zou ik hem wel eens willen zien verklaren dan. :D

Bijdrager
    joasdekker

Time machine werkt inderdaad gewoon met USB.
    Werkt bij mij ook vlekkeloos

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.