-
Door unSOUND al genoemd: http://www.xs4all.nl/~loekjehe/Split&Concat/
Pieterr op 28 november 2010Klinkt wel als een enigszins achterhaalde actie nu we multigigabyte USB sticks hebben die je als exFAT kunt formatteren om bestanden groter dan 4GB op te zetten.
Hoezo achterhaald? Ik gebruik split & concat om bestanden groter dan 1GB te versturen via Pando. De gratis versie heeft dus een limiet van 1GB.
Inderdaad achterhaald. Bestanden tot 5GB versturen kan via FileDropper. En voor nog grotere bestanden is een USB stick sturen sneller.
Pieterr op 28 november 2010Inderdaad achterhaald. Bestanden tot 5GB versturen kan via FileDropper. En voor nog grotere bestanden is een USB stick sturen sneller.
Pando is helemaal gratis, FileDropper eigenlijk niet.
Ik heb net dus op het rar icoontje geklikt wat een uitvoerbaar unix bestand is, daarna opende terminal met een tekst erin en verder gebeurde er niks. Als ik nu bij programma’s kijk staat winrar er niet bij.
Hoe installeer je winrar dan? Kan het kwaad wat ik nu gedaan heb, dat van Terminal?Gebruik anders RarMe als je persé met rar aan de slag wilt.
rar is een command-line utility. Dat betekent dat je het gebruikt in de Terminal. Je zult zelf de “cryptische” commando’s moeten intypen om tot het juiste resultaat te komen. Iemand heeft een AppleScript gemaakt wat een grafische interface bovenop het ‘rar’ programma legt, het programma RarMe. Het idee daarachter is dat het wat gebruikersvriendelijk is voor mensen die niet bekend zijn in de Terminal (i.e. de meeste Apple gebruikers). Het programma RarMe doet niet het echte werk, maar gebruikt daar het programma rar voor. Je hebt ze dus allebei nodig.
RarMe is an AppleScript Studio application that uses the command line utility rar to create RAR archives. In order to use RarMe you must download and install rar.
In windows installeert winrar toch ook gewoon zodat je een programma hebt. Waarom doet hij dat dan niet in OSX? Zoals ik al gezegd heb, heb ik dus op dat rar (uitvoerbaar unix bestand) geklikt en opende terminal. Hiermee heb ik dus niks geinstalleerd op mijn systeem of iets gedaan wat kwaad kan?
@cormac: Voor niet-Windows systemen wordt alleen de command-line versie van RAR aangeboden op de winrar website.
Pieterr op 28 november 2010rar is een command-line utility.
rar is niet standaard in Mac OS X, toch niet in 10.4 tar is het wel.
@michelvdb: Ook in 10.6 is rar niet standaard aanwezig.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.