5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ErikVos

(Opgelost) Hoe een APFS geformatteerde HD schijf weer terugzetten naar Mac…

Ik heb een LaCie schijf van 1TB geformatteerd naar APFS. Maar hij is nu onbruikbaar voor TimeMachine. Als ik ‘m weer wil formatteren naar “Mac OS Uitgebreid (journaled)” zie ik die optie niet meer in Schijfhulpprogramma? Ik kan alleen 4 typen APFS kiezen.
    Iemand een idee hoe dit op te lossen? Thanks.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  ErikVos. Reden: Opgelost

Bijdrager
    ErikVos

Zelfs met Terminal (“diskutil eraseDisk JHFS+”) lukt het niet: “You cannot manually format an existing APFS Container disk”

Bijdrager
    Dorkiban

Volgens mij moet je in Disk Utility op het knopje ‘view’ (wat boven de schijven staat) kiezen voor ‘show all devices’. Dan kies je een van die devices en die kun je dan wel anders formatteren. Dacht ik.

Bijdrager
    Vroegah

Bijdrager
    ErikVos

<p class=”cite”>Dorkiban op 9 januari 2019 om 13:35</p>
    Volgens mij moet je in Disk Utility op het knopje ‘view’ (wat boven de schijven staat) kiezen voor ‘show all devices’. Dan kies je een van die devices en die kun je dan wel anders formatteren. Dacht ik.

Thanks Dorkiban! Dat is het. Kiezen voor “alle apparaten” in plaats van “alleen volumes”. Nu zie ik de HD en kan ‘m formatteren!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.