2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Fireman

Hoe een andere Apple ID synchroniseren aan mijn iTunes?

Hoe kan ik de iPhone van mijn dochter synchroniseren (reserve kopie) in mijn iTunes?

Nu krijg ik als ik ‘m aansluit alleen de melding: “als nieuwe iPhone installeren” of “herstellen als…..”

maar niet “reserve kopie maken”

Hoe doet ik dat ook alweer?

Bijdrager
    csteelooper

Dit heeft niet zozeer met je Apple ID, maar met je iTunes-bibliotheek te maken. Normaal gesproken kun je een iDevice slechts koppelen met iTunes op één computer; een andere koppeling resulteert in een melding dat er al een bestaande koppeling is.

In jouw (dochter’s) geval is er überhaupt nog geen koppeling; vandaar dat je de melding ziet die jij beschrijft. Als jij nu zegt “Instellen als nieuwe iPhone” heeft dat geen gevolgen voor gegevens op haar iPhone, maar je maakt dus wel de koppeling met jóuw PC/Mac. Gevolg is dat zij haar iPhone niet meer aan haar eigen computer kan hangen zonder een herstel. Niet doen dus. Eerst zou de iPhone even aan haar eigen PC gehangen moeten worden (indien van toepassing) en zou dáár in iTunes gekozen moeten worden voor de optie “Instellen als nieuwe iPhone”. Nogmaals, dat heeft geen gevolgen voor data die al op de iPhone staan; er wordt slechts een wijziging naar de iPhone toegeschreven die de koppeling vastlegt.
    Daarná kun je iTunes op elke andere computer nog wél gebruiken voor het maken van reservekopieën; het overzetten van (muziek)bestanden of programma’s uit een andere bibliotheek dan die waarmee de iPhone voor het eerst is gekoppeld, is echter niet toegestaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.