19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Hoe dvd branden

Hallo,

Hoe kan ik een video bestand op een dvd branden zodat deze gezien word door de dvd speler?
    Heb net gewoon een .mov via de finder in de dvd gesleept en gebrand, maar de dvd speler herkent hem niet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bijdrager
    TheBigZ

http://www.shedworx.com/midvd

of

brand/burn

etc.

Bijdrager
    JJmac

Evt in een map plaatsen met VIDEO_TS

Bijdrager
    proton

Brand is een handig simpel programma met ingebouwde mpeg2 encoder.
    Al vaak gebruikt.

Selecteer uit het hoofdmenu video. Via + voeg je de videobestanden toe.

http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Succes

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Oude iLife DVD pakken en iDVD installeren.

Bijdrager
    computer space

niet meer doen.
    DVD is een infantiel formaat, zeker voor moderne 720-1080p content. Mediaspeler is goedkoper dan doos dvds

Bijdrager
    KarelWillem

Daar sluit ik me wel bij aan. Zonde van je tijd. Mooier wordt het er niet op.

Zie helemaal links onderin je DVD-tje.

Prik een Chromecast in je TV (39 euro), upload je films naar Youtube, en je hebt twee problemen in één klap opgelost (je hoeft geen DVD’s meer te branden, en je hebt direct een backup van je films).

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    computer space

En dan heb je het alleen nog over resolutie KarelWillem.
    Stomste van DVD is dat het een afspeelapparaat als referentie neemt, hier vaak een 50Hz interlaced TV.
    En die heeft bijna niemand meer, dus dan ben je overgeleverd aan de Supermotionflowsupersmudgeedgeenhancementpolish van de Samsungs, LG’s, Sony’s en Philipsen die er dan met veel pijn en moeite een soort acceptabele vloeiende mist van probeert te maken.

Blu-Ray, maar ook gewoon MP4/H264 files hebben gewoon de bron als bepalende factor.
    23,976p, 50i, 50p, 30p, 60i, 60p, het kan allemaal in een MP4 file.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  computer space.

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Goede toevoeging. DVD is gewoon echt morsdood.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    shanna61

@ KarelWillem

Daarom heb ik er afgelopen jaar nog zo’n 1300 geproduceerd?

Dvd is nog steeds een prima drager voor distributie.
    Alhoewel ik er wel mee eens ben dat de kwaliteit ten opzichte van blu-ray en MP4/H264 bestanden er belabberd vanaf komt. Mits de bronopname in HD of 4K zijn opgenomen.

Bijdrager
    KarelWillem

Al had je er nog 33000 geproduceerd. Het is en blijft natuurlijk achterhaalde prut.;)

Wat niet weg neemt dat mensen ze nog steeds aanschaffen, bij gebrek aan ‘beter weten’.

Bijdrager
    hatolex

@shanna61, dat aantal zegt toch verder niets over de kwaliteit?

Bijdrager
    shanna61

@ Karelwillem en Hatolex

Ik gaf alleen aan dat de dvd nog helemaal niet dood is als distributiemiddel.

Mits je goed gelezen hebt geef ik ook aan dat de kwaliteit belabberd is ten opzichte van het beeldmateriaal wat in HD en K4 is geschoten?
    Voor materiaal wat geschoten is in SP kan het nog steeds goed gebruikt worden.

Toen ik begon met filmen in 83 was betacam heel wat. Tegenwoordig kijk je ditzelfde beeldmateraal met samengeknepen tenen. Achteraf gezien was het gewoon een prutbeeld. Maar in die tijd was het, het summum.
    Zo zullen beelden die nu in HD/4K geschoten worden. Over zo’n 20 jaar gewoon prut zijn. De vooruitgang is niet te stoppen.

Bijdrager
    KarelWillem

Welk materiaal kom je dan nog zoal tegen wat is geschoten in SD?

Oké, je familiefilmpjes uit 1990 wellicht. Maar verder?

Zo zullen beelden die nu in HD/4K geschoten worden over zo’n 20 jaar gewoon prut zijn.

Dat valt te bezien. Er zal allicht iets nóg mooiers zijn, want we zijn nu al over die 4K grens heen.
    Maar echt als prut zal dat niet snel worden gezien. Scherp en helder blijft over 20 jaar ook nog scherp en helder.

Bijdrager
    shanna61

Scherp en helder blijft over 20 jaar ook nog scherp en helder.

Zo dachten we er met de komst met de dvd ook over. Niets bleek minder waar te zijn.

Welk materiaal kom je dan nog zoal tegen wat is geschoten in SD?

Al het beeldmateriaal wat geschoten is voor 2000.

Als men over 20 jaar op 8/16K zit is HD tegen die tijd ook prut. Ook al oogt het nu helder en scherp. Bovendien zijn de eerste huiskamer kiekjes in HD pas rond 2005 gemaakt. Voorheen was het voornamelijk SD al of niet digitaal. En dit krijg je nooit in HD omgezet.
    Enige wat je zou kunnen doen is het upscalen naar HD formaat 1920×1080.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  shanna61. Reden: linken verwijdert en upscalen naar HD formaat verduidelijkt

Bijdrager
    KarelWillem

Als men over 20 jaar op 8/16K zit is (Ultra)HD tegen die tijd ook prut. Ook al oogt het nu helder en scherp.

Ja, dat is natuurljk een beetje onzin.:)

Je zal dan nog steeds achter je computer zitten tegenover een monitor van maximaal 40 inch, of een telefoon in je hand hebben van 6 of 7 inch.
    En in je kamer zal dat beeldscherm ook niet opeens standaard 3 meter zijn geworden.

Soms zijn dingen op een gegeven moment ook goed zoals ze zijn.

Bijdrager
    JailbreakLover101

Ik gebruik Freemake video converter, daarmee kan je alles en het is makkelijk. Gewoon op dvd klikken en dan wachten.

http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/

Bijdrager
    Ricardo95

Dank voor alle reacties! Ik ga eens kijken wat mooie software er voor is.

De reacties van de moderne tijd zonder dvd’s snap ik heel goed. Maar het gaat om een uitlevering naar een klant wat op dvd moet. Dus dan kan het niet anders.

Maar iedereen erg bedankt voor het reageren!

Bijdrager
    shanna61

@ricardo95

Heeft je klant dan ook een dvd nodig die hij af moet kunnen spelen op een dvd speler?

Want anders kan een datadisc met mov. of mp4/h264 bestand, wat je in eerste instantie deed, ook een optie zijn.
    En dat ziet er waarschijnlijk een stuk scherper uit.

Groet
    Adrie

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.