16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    remcoa7x

Hoe duur scherm reparatie Retina 15"

Ha goedenavond,

Helaas is het onderstaande probleem vanavond ontstaan, erg zuur natuurlijk.
    Maar ik zou het graag weer verholpen zien.
    Het volgende verhaal over student en weinig geld kent u wel, maar op de website van Apple zelf kan ik geen reparatiekosten vinden.

Heeft iemand wellicht een indicatie wat een schermreparatie van een 15″ macbook pro retina uit 2013 mag kosten?

Ik hoor het graag!
    Vriendelijke groet,

Remco

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Bijdrager
    Shmoo

Op de foto zie je toch aan de rechterkant die zwarte afdruk. Dat is waar het display is gebroken, impact. Mogelijk de laptop willen opvangen en daar met een duim door het glas gedrukt.

Bijdrager
    brinkey

Thuis gebeurd? Inboedelverzekering?

Bijdrager
    remcoa7x

Bij laatste vervanging van het scherm (vlekken probleem) bij amac dordrecht zat er al een deuk in. Kun je nu natuurlijk niks meer mee. Is mijn woord tegen dat van hun…
    maar gisteren tijdens het schoonmaken van mijn scherm met een klein beetje druk kwam dit helaas tevoorschijn…

groet,

Remco

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  remcoa7x.

Bijdrager
    19

<p class=”cite”>remcoa7x op 3 april 2018 om 10:39</p>
    <p style=”text-align: left;”>Bij laatste vervanging van het scherm (vlekken probleem) bij amac dordrecht zat er al een deuk in. Kun je nu natuurlijk niks meer mee. Is mijn woord tegen dat van hun…</p>
    maar gisteren tijdens het schoonmaken van mijn scherm met een klein beetje druk kwam dit helaas tevoorschijn…

groet,

Remco

Dat is zuur:-(
    Inderdaad wat hierboven wordt gezegd, rond de €700,- / €750,- als je het bij een APR laat repareren (Wat ik zou aanraden, aangezien je dan een origineel Apple display erop krijgt, garantie op de reparatie krijgt en je geen neppe ellende in je MacBook Pro hebt. Mocht je MacBook Pro later nog ergens defect raken dan kunnen ze de reparatie weigeren / alsnog een prijsopgave voor het display sturen, mocht deze niet origineel zijn = nog meer geld)

Bijdrager
    Shmoo

En de prijs is ook zo hoog omdat er geen display vervangen wordt maar …. een aluminium bovenkant/deksel, een iSight camera, microfoon, beeldschermkabel + het display zelf.

Tegenwoordig doen ze niet meer de moeite om het display te demonteren maar vervangen ze gewoon het hele gedeelte dat open en dicht klapt. Dat is sneller en eenvoudiger.

Bijdrager
    remcoa7x

Ja daar was ik al bang voor. Maar goed om van tevoren een indicatie te hebben. Iemand aanraders qua reparatie in Utrecht?
    Aanvankelijk wilde ik naar de Apple store, maar een afspraak maken blijkt tegenwoordig vrijwel onmogelijk…

Bedankt voor alle reacties trouwens!

Bijdrager
    19

<p class=”cite”>remcoa7x op 3 april 2018 om 12:27</p>
    Ja daar was ik al bang voor. Maar goed om van tevoren een indicatie te hebben. Iemand aanraders qua reparatie in Utrecht?
    Aanvankelijk wilde ik naar de Apple store, maar een afspraak maken blijkt tegenwoordig vrijwel onmogelijk…

Bedankt voor alle reacties trouwens!

Amac of CARD Services!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

(Wat ik zou aanraden, aangezien je dan een origineel Apple display erop krijgt, garantie op de reparatie krijgt en je geen neppe ellende in je MacBook Pro hebt. Mocht je MacBook Pro later nog ergens defect raken dan kunnen ze de reparatie weigeren

Ik niet, zou voor de goedkoopste optie gaan. Heb hier ook nog zo’n zelfde MBP met gebroken scherm staan. Meer dan €750 is hij niet meer waard, dus dan moet je dat er ook niet meer aan uit willen geven.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 2 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@19,

Dringend aanbevolen uit ervaring GEEN Amac maar Card….

Bijdrager
    remcoa7x

@joopjoopjoop

Kom net ook van Amac Utrecht vandaan. Belabberde service. Vrij agressief in aanpak, wilde mijn laptop direct innemen terwijl ik enkel eerst naar prijsindicatie vroeg. Een normaal antwoord kon er niet vanaf. Uiteindelijk met iemand van Apple zelf telefonisch contact gehad, prijzen lijken overal rond de 750/800 euro te liggen en zoals @eagerb0bnerd terecht zegt is de laptop dat niet meer waard.

Nu ben ik maar een arme student dus ik ga eens kijken wat mijn opties zijn. Deze MacBook qua specificaties wel een van de meest uitgebreide uit 2013.

Anyway, iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!
    Altijd fijn om meningen van anderen te hebben.

Bijdrager
    penseel

Dan wordt het zo lang een windows notebook, tot dat je genoeg geld hebt verzameld.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Je kunt macdemolition in ochten eens raadplegen

Gebruikt originele onderdelen, en klaar terwijl u wacht (vermits onderdeel, dus de klep, op vrrd is)

Bijdrager
    KarelWillem

Voor 160 euro koop je een portable USB-monitor:

https://www.bol.com/nl/p/asus-mb168b-monitor/9200000021544413

En hoef je niet persé mobiel te zijn, dan koop je voor minder dan 100 euro gewoon een Full-HD monitor.

Bijdrager
    remcoa7x

Lijkt me niet persé een heel handige oplossing. Dan loop je dus continue met twee apparaten te zeulen.
    Thanks voor de tip anyway!

Een nieuwe macbook is inmiddels besteld

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.