6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Hoe dubbele fotos vinden op mijn HD

Hallo,
    weet iemand of er in Mac Os X 10.4.8 een programma zit waarmee ge in 2 verschillende mappen dubbele bestanden of dubbele fotos kunt vinden en verwijderen?
    Op PC gebruik ik cdTree en dat werkt perfect.
    Bestaat er voor de Mac ook zo een gelijkaardig programma?
    Dank voor uw aandacht,
    Prettige feesten !

Rudy

Bijdrager
    Esquare

Kijk hier eens: link.

Bijdrager
    sedikit

Omdat ik zelf Panther heb, weet ik niet of ergens standaard op jouw systeem zo’n zoekprogrammaatje bestaat, maar je zou daarvoor ook uitstekend File Buddy kunnen gebruiken:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11688

Bijdrager
    computer space

Tidy Up!
    Wereldprogramma.
    Werkt ook als een file wel een thumbnail resource heeft en de andere niet (bestandsgrootte en naam mogen verschillen!) Als je datafork (de feitelijke afbeelding) maar identiek is!
    Ook lege mappen zoeken, bestanden zonder thumbnails, je kunt het zo gek niet bedenken.
    Leuke is, je hoeft niet perse twee mappen aan te wijzen. Gewoon een hele schijf doorspitten op doublures kan ook. Alle veelvouden van 1 bestand worden gemarkeerd, en je kunt vervolgens handmatig of geautomatiseerd een deel wissen.

Bijdrager
    sedikit
    ”Martiniman”

Tidy Up!
    Wereldprogramma.
    Werkt ook als een file wel een thumbnail resource heeft en de andere niet (bestandsgrootte en naam mogen verschillen!) Als je datafork (de feitelijke afbeelding) maar identiek is!
    Ook lege mappen zoeken, bestanden zonder thumbnails, je kunt het zo gek niet bedenken.
    Leuke is, je hoeft niet perse twee mappen aan te wijzen. Gewoon een hele schijf doorspitten op doublures kan ook. Alle veelvouden van 1 bestand worden gemarkeerd, en je kunt vervolgens handmatig of geautomatiseerd een deel wissen.

Bedankt voor deze herontdekking! Vergeet dat programma steeds.

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Beste Esquare, Sedikit en Martiniman,
    gelukig bestaan en leuke mensen die op een tof forum zitten,
    Inderdaad ook ik was Tidy Up vergeten, hoe het van mijn computer geraakt is weet ik niet
    maar ik heb wel mijn regristratie nummer terug gevonden en alles is nu OK.

Verder nog Prettige Feestdagen aan alle forumisten.

Tudy, neen het zal wel Rudy zijn

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.