10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Hoe download ik een audiostream van internet?

Het downloaden van videostreams van Uitzendinggemist heb ik inmiddels onder de knie, maar de methode die ik daarvoor gebruikt heb (via Activiteitenoverzicht van Safari) werkt niet overal.

Iemand een idee hoe ik onderstaande stream naar mijn harde schijf kan sturen?

http://www.rtvnh.nl/nieuws/66431/Beursplein+raakt+vol+met+Occupy-tenten

Moderator
    unSOUND

Dit is een lastige, omdat het via een Flash player gaat. Het is volgens de broncode van de site wel een MP3 bestand, maar de volledige URL zie ik niet zo snel staan… In dit soort gevallen kan het makkelijker zijn om de audio af te spelen en op te nemen met een programma als Audio Hijack.

Bijdrager
    shakey

Audio Hijack is niet langer verkrijgbaar. Er is nu Audio Hijack Pro. Het gebruik hiervan is gratis voor het opnemen van fragmenten die niet langer duren dan 10 minuten. Wil je langer opnemen, dan moet je het programma kopen. Kosten: $ 32.

Bijdrager
    App-ie

Voor dit soort dingen gebruik ik Soundflower (gratis). Je reroute de soundflower uitgang naar Quicktime (New Audio Recording) en selecteert daar de soundflower ingang. Overigens lijkt het erop dat er wat problemen met Soundflower onder Lion zijn, maar daar wordt aan gewerkt.

Bijdrager
    shakey

Maar hoe neem ik videofragmenten op?

Die van Uitzendinggemist lukt me wel. Maar deze niet:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/66427/RTVNH%3A+Honkbalhuldiging+moet+naar+Haarlem

Moderator
    unSOUND

Opnemen kan altijd… Downloaden niet. En in het geval van Flash filmpjes zoals in dit voorbeeld ben je vaak aangewezen op downloaden.

Bijdrager
    shakey

Hoe doe ik dat dan, een Flash filmpje zoals in bovenstaande link downloaden?

Bijdrager
    App-ie

Safari: Houd Apple-Alt-A ingedrukt en klik daarna op de link naar je filmpje. Zoek in de Activity list van Safari naar een groot bestand (MB’s) en dubbelklik daar op. Óf je downloadt nu een videoplayback.flv file óf safari opent een nieuw venster met het filmpje. Deze URL in de adresbalk kun je Cut-Copy-Pasten in Quicktime Player en meestal kun je dan van daaruit gewoon je filmpje saven. Het is heel wat uitgezoek en soms werkt het en soms niet.

Suc6.

Bijdrager
    shakey

@ App-ie:

De methode die jij beschrijft werkt toch niet met het linkje hierboven? Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    App-ie

Ik had je link niet getest, maar bovenstaande methode werkt vaak wel. In dit geval inderdaad niet. De stream zal wel beveiligd zijn tegen dit soort downloadmethodes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.