7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonte

Hoe de taal vastleggen in een iphone app

De apps die ik submit voor de appstore worden automatisch gemarkeerd als Engels in iTunes, hoe kan ik ervoor zorgen dat daar Nederlands komt te staan?

Bijdrager
    Yaris

Is je iTunes zelf ook in het Engels?

Bijdrager
    Pieterr

Misschien vind je hier het antwoord:
    http://developer.apple.com/internationalization/

Bijdrager
    Bonte

Bedankt, ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden, het gaat vooral over het lokaliseren van apps. Ze zeggen niet duidelijk wat je juist moet doen om die taal te zetten in iTunes.

Ik heb nu bij enkele zaken Dutch ingevuld al stond die niet in het popuplijstje, nu enkele weken wachten tot die goedgekeurd is om te zien of het gelukt is.

Bijdrager
    johnkeates

Het kan goed zijn dat dat van de store waar het item beschikbaar is afhankt, van het land van de bezoeker, en van de instellingen van de iTunes-account van de bezoeker (en de instellingen van iTunes / Mac OS X / Windows zelf)

Bijdrager
    Bonte

Denk het niet want mijn boeken zie ik in elke store als engelstalig staan en andere boeken als nederlandstalig. Het is geen meertalige app dus moet ik ergens een setting vinden om de standaard taal te veranderen van engels naar nederlands.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    Bonte op 11 september 2010

Bedankt, ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden, het gaat vooral over het lokaliseren van apps. Ze zeggen niet duidelijk wat je juist moet doen om die taal te zetten in iTunes

Op de iPhone kan dit volgens mij alleen door localizen. Wanneer het bijvoorbeeld gaat om een Label heb je met twee soorten localize te maken, namelijk statisch en dynamisch. Statische labels (content wordt niet gewijzigd tijdens uitvoeren van programma) kun je een localize aangeven in je interface builder. Wanneer het om dynamische labels gaat moet je dit doen door localize strings te gebruiken in je code. Je programmeert alles in het Engels en daarna maak je een Nederlandse localize aan waarin je aangeeft welke Engelse strings in het Nederlands moeten worden getoond wanneer systeem taal op Nederlands staat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.