8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sven-

Hoe de info van een video aanpassen [opgelost]

Ik heb films waarbij de info in QuickTime niet overeen komt met de titel van de film (en de naam van het bestand). Hoe kan ik dit wijzigen?

Zie hieronder voor een voorbeeld van een titel die niet de naam van de film weergeeft.

Bijdrager
    Yannes

Selecteer het bestand –> Wacht 2 seconden –> druk 1 keer op het bestand.

Bijdrager
    sven-

Ik snap niet wat je bedoelt.

Bijdrager
    sypie

Yannes bedoelt te zeggen dat je de naam van het bestand aan kunt passen (als dat tenminste de vraag is). Hij wil eigenlijk zeggen: Selecteer het bestand en druk een keer op enter. Je krijgt nu de mogelijkheid om het bestand te hernoemen.

Als het echt over de info gaat van een videobestand dan zul je een soort “exif”-verander programma moeten hebben, alleen is exif voor fotomateriaal, voor video weet ik het zo niet.

Bijdrager
    Pieterr

Probeer deze anders eens: Infiltr8

Bijdrager
    sven-

Het gaat inderdaad om de info, en niet om de bestandsnaam. Is de beginpost zo onduidelijk dan?

@ Pieter: bedankt voor je tip, maar het programma werkt niet naar behoren.

Bij het opstarten krijg ik al onderstaande foutmelding:

Vervolgens blijft het veld leeg als ik er een video in sleep.

Tenslotte krijg ik bij het afsluiten weer een foutmelding:

Maar kan het niet in Mac OS X zelf?

Bijdrager
    Pieterr
    ”sven-“

@ Pieter: bedankt voor je tip, maar het programma werkt niet naar behoren.

Hier worden er nog een paar genoemd. Misschien heb je daar meer geluk mee…

Bijdrager
    sven-

Heb het nu zelf gevonden, en het kan dus wél zonder extra software.

Open de film in QuickTime Player, en kies voor Cmd + J.

Nu kun je het op verschillende manieren doen, waarvan ik er eentje beschrijf.

Klik op het bovenste spoor (boven video-spoor en audio-spoor) en ga naar Annotaties.

Soms staat hier al een titel en kun je deze wijzigen door er eerst dubbel op te klikken. Verander de titel en druk op Enter.

Soms staat hier nog geen titel en staat er bijvoorbeeld alleen andere informatie. Kies in zo’n geval voor “Voeg annotatie toe” (links beneden) –> Titel –> kies je titel en druk op Enter.

Op die manier verander je de titel van het filmbestand.

Uiteindelijk moet het bestand opnieuw opslaan om de wijzigingen te behouden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.