8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Hoe cre eer ik een fusion drive?

Ik heb mijn Mac mini van 8 gb geheugen voorzien en van een 256 GB 840 EVO Samsung SSD voorzien.
    Ik wil nu deze 256 ssd samen met mijn 512 GB 2,5 hd samenvoegen tot een Fusion drive.
    Waar vind ik (het liefst in het Nederlands) een handleiding hoe dit te doen?

Dit is een 2012 mini

Bijdrager
    Ree

lang niet de enige tutorial, maar onder het motto Wij van WC-Eend ….

http://bit.ly/applefusiondrive

Op pagina 3 van mijn blog artikel staat hoe ik het gedaan heb en er tot op de dag van vandaag uitzonderlijk tevreden mee werk:)

Bijdrager
    bonestaak

Hmm, ik krijg deze foutmelding bij de opdracht diskutil

macpro-2:~ bobwalberg$ diskutil cs create Fusion disk0 disk1
    Started CoreStorage operation
    Unmounting disk0
    Repartitioning disk0
    Unmounting disk
    Creating the partition map
    Rediscovering disk0
    Adding disk0s2 to Logical Volume Group
    Unmounting disk1
    A problem occurred; undoing all changes
    Initialized /dev/rdisk0s2 as a 233 GB case-insensitive HFS Plus volume with a 24576k journal
    Mounting disk
    Error: -69888: Couldn’t unmount disk
    macpro-2:~ bobwalberg$

Mogelijk omdat ik dit nu vanaf de bestaande schijf doe maar ik kan geen terminal openen bij het starten van de stick met het maverics install programma

Bijdrager
    bonestaak

Probleem zit hem in het maken van de juiste opstartstick, mijn stick heet 16,02GB Lexar Jump Drive Media en dan maverics

Ik heb deze regel gekregen om een opstartbare volledige os op stick te maken:

sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia –volume /Volumes/naam van je usb stick –applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app –nointeraction

Ik heb dit zo aangepast, en hier heb ik kennelijk een fout gemaakt

sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia –volume /Volumes/maverics –applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app –nointeraction

Wat is hier fout?

Bijdrager
    bonestaak

Was toch goed, na 4 keer werkte het wel.

Bijdrager
    bonestaak

Affijn alles werkt tot aan het installeren van maverics, er wordt netjes een gecombineerde schijf van totaal 750gb aangemaakt echter de mac osx installatie blijft hangen op 1 seconde,
    Diverse keren geprobeerd, ik heb nu even mijn backup opgestart om dit te schrijven:

log:
    can not connect to /var/run/systemkeychaincheck.socket: no such file or directory

Ik krijg ook de samengevoegde schijven niet meer naar de 2 originele terug.

Bijdrager
    TheBigZ

Dat van die “1 seconde” is bekend. Je moet geduld hebben. Die ene seconde kan wel een uur duren.

https://discussions.apple.com/message/23493265

https://discussions.apple.com/message/23484778

Bijdrager
    bonestaak

Klopt ik heb hem de laatste keer gewoon ruim 10 minuten niet aangeraakt en toen kreeg ik ineens wel een scherm met herstarten. Ik heb inmiddels al een restore gedaan. Bedankt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.