19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    TomT

Hoe controleert de Apple Store of je een student bent?

Hoe controleert de Apple Store voor onderwijs of je wel degelijk een student bent?

Bijdrager
    AppleNANdO

Bankafschrift of inschrijving bij een instelling of school

Bijdrager
    thijsvanzwam

dit doen ze steekproefsgewijs.
    ik ben docent en heb een imac gekocht met korting.
    tijdens het bestellen werd mij gemeld dat het mogelijk was dat mij om een bewijs gevraagd zou worden.
    ik kreeg de imac thuis en heb nooit hoeven bewijzen dat ik docent ben.

bij een APR moet je het wel direct aantonen.

Bijdrager
    MacMeijers

Ik ben ook docent en heb al heel veel gekocht bij de onderwijsstore, maar nog nooit iets hoeven aantonen.

Bijdrager
    MacBoot

online hoef je alleen de onderwijs instelling op te geven en that’s it volgens mij
    bij een APR maken ze een kopie van jouw studentenpas (niet de OV-kaart, maar jouw schoolpas)

Bijdrager
    LighScan

Hier is volgens mij iemand die graag wilt sjoemelen. :P

Bijdrager
    Xiapano

Bedankt, dit wilde ik ook weten:lol:

Bijdrager
    Martijn Snels

Verwijderd…

Bijdrager
    Joid
    ”Martijn

<verwijderd door moderator>)

Zolang er geen slimbo’s zijn die zijn tekst gaan citeren, hoeft hij OMT niets te vragen. Dat had ‘ie natuurlijk makkelijk zelf kunnen doen, door zijn eigen tekst te editten.

Bijdrager
    Martijn Snels

Als jij hem dan ook netjes verwijderd als ik dat ook doe is er niks aan de hand voor de gene die ’t vroeg.

Bijdrager
    G-Force

Toen ik belde en vroeg wat ik nodig had voor studentenkorting zeiden ze alleen het pasje van mijn school en evt. een inschrijfbewijs (dit is voor MBO). Ik heb overigens nog niks van Apple gehoord, maar ik heb besteld via de Slim! store en daar kom ik alleen in met de inloggegevens van mijn school dus ze weten vast wel dat ik in aanmerking kom voor de korting.:)

Wat gebeurt er eigenlijk als je niet in aanmerking komt en ze vragen ineens je schoolpas of iets dergelijks? Boete? Restbedrag betalen?

Bijdrager
    Dedstok

Nope,

Ik moest mijn school en plaats invoeren, daarna kon ik het gewoon bestellen.

13 procent korting:D
    En ja, er nooit meer wat van gehoord:)

Bijdrager
    Rmvis

Ik heb gewoon via de apple ‘hotline’ besteld, en ik moest inderdaad een kopie van mijn schoolpas mailen naar de verkoper, dat eenmaal gedaan en het was in orde.

Via de online store een imac en Macbook pro besteld en voor beide geen extra gegevens nodig, nu ka je via onze apple store(GLR) toch alleen via je school account komen.

Bijdrager
    Mona

Hier is volgens mij iemand die graag wilt sjoemelen.

Niet echt netjes als je het mij vraagt, je bent student of je bent het niet. Eat that! :?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb dit nooit hoeven aantonen. Ik heb gehoord dat ze dit inderdaad steekproefsgewijs doen.

Bijdrager
    Neptunus

Ik denk dat je wel redelijk de lul bent als je wél aan het sjoemelen bent en ze controleren je…

Bijdrager
    Taconew

Om ADC member te worden moet je bewijs van inschrijving opsturen naar Apple, tevens een kopie van je paspoort/id kaart.

Verder voert Apple GEEN controle uit indien je een aankoop online doet.

Bijdrager
    DouweM

Taconews;

GEEN of bijna nooit, soms een keertje steeksproefgewijs? Als dat eerste, zou iedereen toch gewoon zeggen dat ie een student is? 13% is toch wat op een MacBook van €1000…

Bijdrager
    Taconew

Misschien wel een idee om hier in dit topic dan een poll te beginnen;-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.