7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    daantje22

Hoe complete mappen in Pages of dropbox o.i.d zetten?

Beste mede forummers,

Ik ben in het bezit van een ipad, en iphone en imac.

Nu heb ik op mijn iMac veel word en excel bestanden staan.
    Het aantal bestanden is echter zo groot dat ik ze in allerlei submappen heb onderbedeeld, bijvoorbeeld:

map garantiebewijzen
    map belasting
    map overige

etc..

in die mappen zitten documenten en weer een aantal submappen met documenten

Nu krijg ik alle losse documenten wel in pages via icloud en in dropbox via itunes, maar niet de hele mappen met info. als ik alles los erin moet zetten kost dit mij eeuwen en is het niet meer overzichtelijk.

Verder heb ik airsharing en daar kan ik wel hele mappen kopiëren, maar dan kan ik het weer niet openen in pages.. zucht..

ik heb me al suf gegoogled, maar daarvan word ik ook niet wijzer.

Ik ben nu dropbox op mijn mac aan het installeren in de hoop ik het via de mac wel in hele mappen op mijn iPad etc kan zetten, want via itunes lukt het niet om hele mappen in dropbox te zetten

Iemand de oplossing?

Groetjes Danielle

Bijdrager
    dahar

Als je dropbox op je Mac hebt geïnstalleerd dan wordt er een mapje genaamd dropbox aangemaakt op je Mac.
    Als je je map met documenten in z’n geheel kopieert naar je dropbox map dan zou alles, incl submappen, gesynct moeten worden met dropbox.

Succes

Bijdrager
    Shmoo

map belasting

Weet je zeker dat je dit soort informatie in een Cloud wilt plaatsen ?

Bijdrager
    daantje22

@ Dahar; thnkx, het is me inmiddels gelukt:D alleen hoe kan ik nu de documenten openen in pages vanuit dropbox?

@Shmoo; het was maar een voorbeeld van een map, maar waar moet ik anders mijn documenten in zetten om ze op mijn ipad/iphone te kunnen zien? dan moet het toch wel op een icloud of dropbox?

Bijdrager
    Niels

Als je de dropbox app op je iPhone/iPad opent en een document opent, dan zie je het document in dropbox. Als je rechts bovenin op het icoontje drukt kun je kiezen om het bestand te openen in een andere app, waaronder ook Pages staat (als deze geïnstalleerd is op je iPhone/iPad).

Bijdrager
    daantje22
    NielsDam op 17 september 2012

Als je de dropbox app op je iPhone/iPad opent en een document opent, dan zie je het document in dropbox. Als je rechts bovenin op het icoontje drukt kun je kiezen om het bestand te openen in een andere app, waaronder ook Pages staat (als deze geïnstalleerd is op je iPhone/iPad).

dankjewel Niels!!

Is er ook een mogelijkheid om alle doc’s tegelijk in Pages te zetten ipv 1 voor 1 openen? want dan ben ik nog heeel lang bezig gok ik zo..

En is er dan geen andere manier om alles in mappen in pages te krijgen ipv dat ik met een cloud moet werken als dropbox?

enige optie die ik weet is airsharing..

Bijdrager
    Niels

Helaas ondersteunt iCloud het nog niet om al je documenten in mappen te uploaden (zware misser van Apple wat mij betreft). Je kunt wel mappen aanmaken door een document op een ander document te slepen, maar een map maken in een map is niet mogelijk.

Om dit op te lossen gebruik ik ook dropbox. Het heeft geen nut (tenzij je echt veel tijd over hebt) om alles met de hand in Pages te zetten; je kunt een bestand zo openen vanuit dropbox en ik ga ervan uit dat je niet dagelijks ieder document nodig hebt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.