15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Rudi Mentair

hoe cd importeren zonder pauzetjes tussen nummers

Ik heb ooit ergens gelezen dat je een cd als 1 geheel kan impoteren. Dus dat als hem weer in itunes afspeelt dat je niet van die kleine haperingen tussen de nummers hoort. Dat is nogal irritant met numers die in elkaar doorlopen.

Ik kan nergens meer vinden hoe en heb toch het idee dat de oplossing erg makkelijk is.

Ik ben qua software helemaal bij

Wie helpt?

Bijdrager
    wjgmspeedy

iTunes > geavanceerd > voeg cd-tracks samen.

Bijdrager
    Rudi Mentair

Mijn dank is groot en oneindig.

ik keek bij de voorkeuren!

Bijdrager
    Timo.Sublimo

kan dit ook nog bij reeds bestaande mp3 files in itunes? Dus wanneer de cd reeds geimporteerd werd zonder die functie ingeschakeld te hebben?
    Dank,

Bijdrager
    met_een_biertje

Ik gebruik zelf bij het afluisteren van albums de optie ‘Laat nummers in elkaar overvloeien’ (op het Audio-paneel van iTunes-voorkeuren), waarbij ik het aantal seconden op 0 zet. Dat werkt niet helemaal perfect, maar (in ieder geval voor mijn voorkeur) voldoende om nummers achter elkaar door te laten spelen.

Bijdrager
    jhapple
    ”Timo.Sublimo”

kan dit ook nog bij reeds bestaande mp3 files in itunes? Dus wanneer de cd reeds geimporteerd werd zonder die functie ingeschakeld te hebben?
    Dank,

Zou ik ook graag willen weten. Heb net urenachter de pc doorgebracht om alles te importeren……….heb dus weinig zin om veel albums opnieuw te doen.

Moderator
    unSOUND
    ”Timo.Sublimo”

kan dit ook nog bij reeds bestaande mp3 files in itunes?

Nee, dit gaat niet.

Je zou het aan elkaar kunnen plakken met QuickTime Pro, en dan opnieuw importeren, maar dan krijg je compressie over compressie… dan kun je dus beter wat tijd kwijt zijn aan opnieuw rippen van je CD’s.

Bijdrager
    jhapple

Heb even een aantal live albums opnieuw geript.
    Alles is goed gegaan, bestanden zijn samengevoegd. Op zich geen probleem maar ik zie nu geen track titels meer, alleen de naam van het album.
    Doe ik iets fout of……….

Bijdrager
    jhapple

Op zich geen probleem maar ik zie nu geen track titels meer, alleen de naam van het album

Heb inmiddels zelf ook al het hele internet afgestruind maar geen antwoord kunnen vinden. Iemand onde rde forummers die hier iets over weet te zeggen?

Moderator
    unSOUND

Dat is nogal logisch… als je de track samenvoegt wordt het dus 1 nummer… met 1 tracknaam.

Bijdrager
    jhapple
    ”unSOUND”

Dat is nogal logisch… als je de track samenvoegt wordt het dus 1 nummer… met 1 tracknaam.

Tsja…daar was ik dus ook al achter maar vindt het niet fijn.
    Hoe kan ik nu zoeken naar bepaalde nummers e.d.?
    Wat trouwens als ik van zo’n cd een bepaald nummer wil horen of aan mijn on-the-go playlist, of een andere playlist, wil toevoegen?

Moderator
    unSOUND

Het is 1 track geworden… dus iTunes behandeld hem ook als 1 track.

Bijdrager
    Rudi Mentair

…en je kan je titels hangen bij de overige opmerkingen..

Bijdrager
    jhapple
    ”Rudi

…en je kan je titels hangen bij de overige opmerkingen..

Moet dan wel handmatig in worden gevuld zeker en kun je er dan ook op zoeken?
    Kun je in zo’n nummer dan ook doorspoelen naar het volgende liedje?

Moderator
    unSOUND

Doorspoelen kan altijd, op de normale manier. Maar je kunt niet naar het exacte begin gaan met 1 druk op de knop… doordat het nu 1 track is, is er geen onderscheid meer.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je dat zou willen. Je gaat geen mixen kopen voor een los nummer in mijn ogen. Dan kijk je naar de volledige versie, niet eentje waarvan het begin en het eind zijn gemixt. Meestal importeer je een mix omdat de mix-overgangen erg goed zijn bijvoorbeeld…

Hoe ik het altijd doe is zo: Stel, ik heb een mix van 20 nummers. Dan importeer ik de mix in 3, 4 of 5 stukjes. Afhankelijk of dat ik een bepaald nummer niet hoef, of dat de mix daar toch niet zo mooi verloopt. Dan heb ik dus bijvoorbeeld 4 nummers… 1t/m4 , 5 t/m 9 , 11 t/m 16 en 17 t/m 20. Dan hoef je eventueel niet ver te zoeken, omdat de nummers maar 10 tot 15 minuten lang zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.