12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Double_UK

Hoe bruikbaar is de Ingebouwde spelling?

We gebruiken hem allemaal, de ingebouwde spelling in OS X.
    Lekker makkelijk. Als je rode lijntjes onder je woord ziet staan klik je op het woord met de CTRL-toets ingedrukt.
    En daar staat ‘ie dan, correct geschreven. Handig bij woorden als ‘feeëriek’ of ‘weeïg’.

Maar soms typ je een ogenschijnlijk makkelijk woord in, zoals ‘gokschulden’.
    Toch krijg ik een rood streepje eronder dus heb ik het blijkbaar verkeerd geschreven.
    Vervolgens klik ik op het woord met de CTRL toets ingedrukt.
    En dan krijg je dit:

:x
    Pardon? ‘Dokschulden’? Wat zijn dat? Of Fokschulden”. Nooit van gehoord.

Wat moet je hiermee? En ja, ik weet dat ik het woord ‘gokschulden’ kan toevoegen maar het is toch vreemd dat er soms alledaagse woorden niet worden herkend. En dat je dan ook nog eens suggesties krijgt van niet-bestaande woorden.

Is hier ooit al iets over geschreven?

Bijdrager
    St. Mobbs

Als je het niet zeker weet, en je Macje kan het goede niet vertellen, pak je toch gewoon de Dikke van Dale.
    Of Google. :P

En je kunt na controle gewoon het woord toevoegen. Scheelt voor de volgende keer weer een beetje ergernis.
    En bedenk: een machine is nooit onfeilbaar.

Bijdrager
    Steph

Ik vind de spellingcontrole van de mac ook beduidend slechter dan die van windows. De simpelste woorden kent ie niet.

Bijdrager
    Calpa
    ”Sephone”

Ik vind de spellingcontrole van de mac ook beduidend slechter dan die van windows. De simpelste woorden kent ie niet.

Heeft Windows een spellingscontrole in het systeem zitten?

Bijdrager
    jobz
    ”Double_UK”

We gebruiken hem allemaal, de ingebouwde spelling in OS X.
    Lekker makkelijk.

Nee, niet dus. Precies om de redenen die jij beschrijft : niet goed en niet betrouwbaar. Ik gebruik Van Dale of groene boekje.

@ TS : Heb je trouwens iets kunnen regelen met de bank?:-) :P

Bijdrager
    Nikita

In Office wordt Willem Alexander, Wielklem Oleander… (en wat is een oleander?).

Ergo, spellingscontrole is nergens echt goed. Ik krijg vaak het idee dat het slecht vertaald is door een Engelstalig persoon. Want sommige suggesties (in OS X – Word is beter moet ik zeggen) slaan inderdaad nergens op.

Bijdrager
    Jarik

Het zou handig zijn als er een autocorrectie functie was. Ik heb nog steeds moeite om snel speciale tekens (ë, é etc) snel te typen in woorden (gebruik nog steeds automatisch de windows-snelkoppelingen). Maar in mn word op mn vorige windows laptop stelde ik lekker voor bijvoorbeeld ‘ patient’ de autocorrectie ‘ patiënt’ in. Scheelde een hele hoop!

Neem aan dat het bij OS X er niet in zit?

Bijdrager
    tinus_omt
    ”Jarik”

[…] Maar in mn word op mn vorige windows laptop stelde ik lekker voor bijvoorbeeld ‘ patient’ de autocorrectie ‘ patiënt’ in. Scheelde een hele hoop!

Neem aan dat het bij OS X er niet in zit?

Leuk als je geduldig in het Engels aan het schrijven bent.

Bijdrager
    casperrrrrrr
    ”Nikita”

I(en wat is een oleander?)..

ole·an·der de; m -s altijdgroene heester

Aldus Van Dale…:)

Bijdrager
    Nikita

Ah, een plant. Weer wat geleerd :wink:

Mooie bloemetjes trouwens:

Bijdrager
    PeterV

Het viel mij laatst ook op dat de spellingscontrole Heerenveen niet kent. De suggesties:

Heerneven
      Herenveen
      Hoerenveen
      [/list:u:3d86726ae7]
      Nou ja!

Bijdrager
      sypie

En volgens Apple mogen er geen scheldwoorden in applicaties voorkomen…Aldus een recent geweigerde applicatie in de Appstore.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.