19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Hoe MBP 15" inruilen tegen 2 MBP 13"?

Ik heb een MacBook Pro 15″ van vier maanden oud, met glossy scherm met extra hoge resolutie. Prijs was iets van € 1830,- Prima apparaat, haarscherp scherm.
    Is nog als nieuw, zit geen krasje op, want ik ben altijd heel voorzichtig. Omdat mijn zoon’s oude iMac vlak na de aankoop van mijn MBP stuk ging en reparatie te duur is, heb ik eigenlijk meer aan twee MacBook Pro’s van 13″, één voor hem en één voor mij. Ik red het daar ook wel mee en ik heb geen geld om zomaar een nieuwe voor hem te kopen. Wat is wijsheid? Is er een goede manier om mijn MBP 15″ in te ruilen voor twee nieuwe MBP 13″?
    En wat zou ik dan moeten bijbetalen? Wie heeft een idee? Of kan ik beter iets anders verzinnen?!

Bijdrager
    Afroman

Vlak na de aankoop stuk ging. Whut? Wat ging er stuk dan? En waarom geen garantie?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Om te beginnen zou ik hem particulier verkopen. Een winkelier moet bij inruil en doorverkoop garantie geven, BTW berekenen en ook nog winst maken als het kan. Op alle punten lever je zelf in. Iets dat niet zal gebeuren wanneer je zelf de MacBook te koop aanbiedt.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik zal het wat verduidelijken (ook in m’n post). Vlak nadat ik voor mezelf deze – voor mij – dure Mac Book Pro 15″ had gekocht, ging mijn zoon z’n oude iMac stuk. Achteraf had ik dus meer aan twee MBP 13″.
    Zo bedoel ik het.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Anders verkoop je toch je TAM;)

Bijdrager
    MacAanZee

@ Dr. Maddox….dat zou ik ook kunnen doen, mijn 20th Anniversary Mac verkopen. Schijnt ongeveer 1500 euro waard te zijn…. maar ik kan het niet over m’n hart verkrijgen…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Niet doen, daar zou ik spijt van krijgen!:eek:

Bijdrager

Verkopen voor 1700 euro. Hem met onderwijs korting 2 MacBook Pro’s laten kopen voor 1050 en dan moet je er zelf 400 euro bij leggen? Of je neemt voor hem een witte macbook, komt het rond de 300 uit en houd je de macs ook nog een beetje uit elkaar.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mag ik offtopic vragen wat er met de iMac aan de hand is?

Bijdrager
    MacAanZee

@ Dr. Maddox: Hij heeft een witte iMac 17″ met Intel processor uit september 2006, als ik me niet vergis. Hij is zo dom geweest om ‘m ondersteboven met de bovenkant op de rand van zijn bed te laten vallen. Opstarten doet hij nog wel, maar het scherm doet helemaal niets. Ik ben er niet mee langs de APR geweest (of andere reparateur), maar het lijkt mij dat het scherm gewoon helemaal kapot is en dat dit een (te) dure reparatie is voor een iMac van die leeftijd?!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Mocht het zo zijn dat er nergens barsten of scheuren in het scherm zitten, dan lijkt het mij de moeite om hem eens open te schroeven en alle stekkers na te lopen. Ik heb zelf nogal wat iMacs uit elkaar gehaald en de stekkers die er zitten, zouden door de klap zomaar los kunnen raken van het moederbord. De HD zou ook beschadigt kunnen zijn. Dit kan je eenvoudig controleren door vanaf de installatie DVD op te starten.

Ik woon niet ‘aan zee’ anders had je hem gerust langs kunnen brengen…

Bijdrager
    maluku-nick
    MacAanZee op 09 maart 2011

Ik heb een MacBook Pro 15″ van vier maanden oud, met glossy scherm met extra hoge resolutie. Prijs was iets van € 1830,- Prima apparaat, haarscherp scherm.

Is nog als nieuw, zit geen krasje op, want ik ben altijd heel voorzichtig. Omdat mijn zoon\’s oude iMac vlak na de aankoop van mijn MBP stuk ging en reparatie te duur is, heb ik eigenlijk meer aan twee MacBook Pro\’s van 13″, één voor hem en één voor mij. Ik red het daar ook wel mee en ik heb geen geld om zomaar een nieuwe voor hem te kopen. Wat is wijsheid? Is er een goede manier om mijn MBP 15″ in te ruilen voor twee nieuwe MBP 13″?

En wat zou ik dan moeten bijbetalen? Wie heeft een idee? Of kan ik beter iets anders verzinnen?!

Ik wil jou 15″ wel kopen

Bijdrager
    MacAanZee

Opstarten vanaf installatie DVD heb ik geprobeerd. Dat maakt niks uit. Ik ben helemaal niet technisch. Weet niet eens waar de schroefjes zitten …..

@ Dr. Maddox: ik rij regelmatig bijna het hele land door, dus als ik bij je in de buurt ben??

@ Maluku-Nick: ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd

Bijdrager
    Dr. Maddox

Is goed! Zodra je in de buurt van Cuijk bent, stuur me een PB!

Bijdrager
    MacAanZee

Ik rij regelmatig van mij (bij Beverwijk) naar Zwolle, via Amersfoort. Dat is al een stuk dichterbij. Mooie website heb je trouwens. En heel scherp!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dank je!:)

Bijdrager
    Henno G

Net even op je site gekeken Dr. Maddox.

Top-site, echt waar.

Gr.

Henno.

Bijdrager
    Henno G

Net even op je site gekeken Dr. Maddox.

Top-site, echt waar.

Gr.

Henno.

Bijdrager
    youp.c

dubbeltop zelfs, zo te zien

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.