5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

hoe beveilig ik een map in iMac / macbair?

Is het inmiddels mogelijk (Yosemite 10.10.2) simpel alleen een map met wachtwoord te vergrendelen in de iMac of MacBook Air en zo nee, hoe dan wel?
    Op div. staan beschrijvingen als aparte dmg oid maar zelden hoe oud die zijn of de meeste terminologie is veranderd etc.
    bvd,

Sleutelbeheerder
    Night

Een andere oplossing is het gratis Hider. Hier kan je op file of folder niveau aangeven of je een bestand beveiligd (zichtbaar) wil hebben of niet.

[EDIT] oh, ik zie net dat versie 2 inmiddels niet meer gratis is… [/EDIT]

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik blijf erbij dat het beveiligen van mappen in 99 van de 100 gevallen (zo niet nog vaker) geen goede oplossing is. Zoals al zovaak gezegd: dit is waar gebruikersaccounts voor uitgevonden zijn. Als je iets op je computer hebt staan waar andere mensen niet bij moeten kunnen komen, geef die andere mensen dan hun eigen account. Ben je in principe de enige gebruiker, maar staat je computer op een plek waar anderen eraan kunnen komen zonder dat jij erbij bent (zoals op een kantoor), vergrendel hem dan wanneer je erbij weggaat — stel gewoon in dat hij om een wachtwoord vraagt wanneer de screensaver uitgaat en gebruik een interactieve hoek zodat je met één muisbeweging die screensaver aan kunt zetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Jakko, precies mijn idee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.