30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    mcel85

Hoe bestuur ik mijn Ipod via mijn computer?

He,

Ik zou graag willen weten of er een manier is om mijn ipod (video) te besturen met mijn computer. Net zoals een Ipod Remote Control maar dan het remote deel wordt vervangen door een computer(programma). Dat ik met mijn muis bijvoorbeeld ergens op klik en dat dan op mn ipod hij naar het volgende liedje gaat bijvoorbeeld

Weet iemand een programma of een manier hiervoor?

Alvast Bedankt

(Ik gebruik trouwens windows xp ) :innocent:

Bijdrager
    Yaris

Je kunt iTunes ook op je PC zelf laten werken hoor. Waarom zou je dan je iPod aan je computer vasthangen en van daaraf willen besturen?

Bijdrager
    Xigh

85 slaat vermoedelijk op je geboortejaar. Dat zou betekenen dat je nu ruim twintig zou zijn. Wat mij brengt tot de volgende vraag: Vind je het zelf ook geen schande dat je op een iets vraagt over een besturingssysteem wat hier vrijwel alleen in combinatie met negatieve bijvoegelijke naamwoorden word gebruikt?

Apple inc. heette tot gisteren altijd Apple Computer inc. Computer als in dat apparaat waar je dit berichtje op hebt getypt. Het enige verschil is dat Apple naast computers ook besturingssystemen maakt. Vergelijkbaar met het systeem waar je dit berichtje mee getypt hebt, alleen dan beter. Niet een beetje beter, buitengewoon veel beter. Zo veel beter zelfs dat wanneer je gewoon een Apple had gehad die draaide op Mac Os X (“hey ik zie een verband met de naam van deze site, jij ook?”) je deze vraag niet eens had hoeven stellen.

Bijdrager
    Yaris

Xigh, jouw reactie is helemaal naast de kwestie. iTunes is een produkt van Apple en op dit forum mogen dus ook vragen gesteld worden over iTunes onder Windows.

Ga ergens anders Windows-bashen.

Bijdrager
    darh
    ”Xigh”

85 slaat vermoedelijk op je geboortejaar. Dat zou betekenen dat je nu ruim twintig zou zijn. Wat mij brengt tot de volgende vraag: Vind je het zelf ook geen schande dat je op een iets vraagt over een besturingssysteem wat hier vrijwel alleen in combinatie met negatieve bijvoegelijke naamwoorden word gebruikt?

Apple inc. heette tot gisteren altijd Apple Computer inc. Computer als in dat apparaat waar je dit berichtje op hebt getypt. Het enige verschil is dat Apple naast computers ook besturingssystemen maakt. Vergelijkbaar met het systeem waar je dit berichtje mee getypt hebt, alleen dan beter. Niet een beetje beter, buitengewoon veel beter. Zo veel beter zelfs dat wanneer je gewoon een Apple had gehad die draaide op Mac Os X (“hey ik zie een verband met de naam van deze site, jij ook?”) je deze vraag niet eens had hoeven stellen.

Door dit soort gezeik denken alle windows mensen dat die apple gebruikers maar stelletje arroganten figuren zijn…

Bijdrager
    pinkie

Xigh

vind je hetzelf ook geen schande dat je niet in staat bent een normaal antwoord te geven en dat je dat dan ook nog eens in onbeholpen Nederlands doet?

Bijdrager
    Xigh

Absoluut, alleen ben ik niet aan het Windows bashen. Er is hier een hele lange discussie over geweest. Namelijk dat de identiteit van deze site vervaagt. Er bestaan ook absoluut Windows forums waar precies dezelfde vraag gesteld kan en mag worden. Bovendien betreft het nu niet eens een Apple programma zoals je suggereert hierboven, nee het betreft de mogelijkheid van een 3d party applicatie waarvan mogelijk een vergelijkbaar product bestaat voor het “concurrerende” besturingssysteem.
    Ik werk zelf meer dan genoeg met Windows en heb er geen enkel probleem mee, maar wel als ze op een overduidelijk (al word het zo langzamerhand wat onduidelijker, mede door dit soort forums) Apple forum dit soort vragen stellen.
    Ik ga toch ook niet bij de Albert Heijn vragen of ze bij de Aldi een zelfde product hebben.

Bijdrager
    rrrichie

Tja, mooi welkom voor een nieuw lid…

Maar om antwoord op de vraag te geven. Als je de iPod aan je computer hangt dan kan je inderdaad via iTunes (of andere programmas) de liedjes van je iPod afspelen.

Nu zijn ook wat extra programma’s om dan weer iTunes te besturen, zonder dat je elke keer naar iTunes hoeft te schakelen. Echter voor windows xp zou ik die niet zo weten, ze zijn er vast wel. Daarnaast is het zo dat veel windows toetsenborden ook allerlei knopjes hebben. Als je windows goed instelt dan kan je daarmee ook iTunes (en dus de liedjes op je iPod) naar een volgend nummer laten gaan.

Bijdrager
    Yaris

@xigh: Topicstarter vraagt gewoon of hij zijn iPod via zijn computer kan bedienen. Of die computer onder Windows of onder OSX draait maakt in dit geval niets uit. Als je geen antwoord op die vraag weet zwijg dan liever in plaats van zo een onvriendelijke reactie te geven op het eerste berichtje van een nieuw lid.

Bijdrager
    mcel85

Het was meer dat jullie niet onnodig allemaal OSX programma’s zouden adviseren, Ik dacht dat bespaard ze wat moeite:P

Bijdrager
    mcel85

85 slaat trouwens niet op mn geboortjaar, ik ben gewoon 17:?

Bijdrager
    Yaris

Welkom op dit forum, mcel85. :)

Bijdrager
    pinkie

en inderdaad, de beste manier om je ipod via je computer te bedienen is via iTunes, het maakt niet uit waarom je dat zou willen hoor, gewoon doen:D

Bijdrager
    mcel85

Ik bedoelde eigenlijk het besturen van de ipod zelf. Dus dat ik op mn computer op een toets druk en dat dan mn ipod naar het volgende nummer gaat bijvoorbeeld :)

Bijdrager
    Xigh
    ”pinkie”

Xigh

vind je hetzelf ook geen schande dat je niet in staat bent een normaal antwoord te geven en dat je dat dan ook nog eens in onbeholpen Nederlands doet?

Op het risico dat mijn buitengewoon witte derriere van deze prachtige site geschopt word: Ik vermoed dat je teveel in het buitenland hebt gezeten want voor zover ik het kan zien valt dat onbeholpen nederlands wel mee. De haakjes die voorkomen maken het misschien niet helemaal tot een fijn lopende tekst maar verder is er weinig mis mee hoor.

En over het niet in staat zijn een antwoord te geven; Tot dusver heb ik jullie ook nog weinig concrete antwoorden zien geven. Ik had ook wel kunnen antwoorden met de vraag waarom hij dit zou willen in plaats van gewoon iTunes te gebruiken, veel verder hebben jullie het beste nieuwe lid ook nog niet geholpen.

Maar goed uiteraard ben ik op dit moment de underdog dus ik schik me wel in.

Edit: Om me dan toch ook maar even zoals een net en afgericht forumlid te gedragen en de topicstarter van een vergelijkbaar nuttig antwoord te voorzien; Dit bestaat niet. Gewoonweg omdat er geen enkel voordeel te behalen is of reden te bedenken is om dit te willen. Eigenlijk zou de enige reden die ik kan bedenken zijn dat je computer geen audio output zou hebben, maar met hedendaagse computers is dit redelijk ondenkbaar.
    Mocht je dit nou toch echt nodig hebben dan zou de enige oplossing zijn dat je het programma zelf schrijft. En daarvoor heb je misschien iets aan het volgende: http://www.maushammer.com/systems/ipod-remote/ipod-remote.html
    Succes er mee.

Bijdrager
    mcel85

ik vraag alleen maar of mensen iets weten, niet of het nuttig dat kan ik zelf ook wel bedenken.:?

Bijdrager
    Oortjes

Pff, dus dit bedoelen ze bij de ‘roze’ buren met het kindercircus!

Bijdrager
    Xigh

Ik wilde dit dus juist net weer niet zeggen omdat het dan weer zo alsof het daar geweldig is ofzot, maar ja dit bedoelen ze er mee.

Bijdrager
    So Klear

Xigh, ga a.u.b. ergens anders de wijsneus uithangen…:?

Bijdrager
    Xigh

Ga je mee? Volgens mij doe je precies hetzelfde nu.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Vermoeiende mensen die Apple freaks… Misschien moet je maar een eigen site opstarten: http://www.applejugend.nl of http://www.xighweethettochbeterwanthijheefteenapple.nl

Dan kan je daar lekker je identiteit laten bepalen door een merk.

Bijdrager
    Oortjes

:sotp:

Bijdrager
    earnst jelke

Xigh = fanboy = niet mee te praten.

Nog Helemaal high van de keynote, en nu al op zoek naar geld voor een iPhone.

Must have precious…..it’s MINE! my ….precious….iPhone…..must have…

On topic:
    Er is een boel handige software voor de iPod, waar ben je nu eigenlijk naar op zoek? Liedjes afspelen van je iPod kun je gewoon via iTunes op je Pc, dus wat mis je precies?

Bijdrager
    mcel85

Als ik nou niet erbij had gezegt dat ik windows xp gebruikte! Zou een hoop moeite besparen! :? Heeft iemand trouwens al een idee? Kan het niet met Ipodlinux, heeft iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    LEXY

Jezus Xigh, wat gedraag jij je als een ongelovelijke botte eikel zeg? Goed fatsoen en respect voor je medemens heb jij waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd of jij je in het echte leven ook zo opstelt. Zo ja, dan zul je al menige peut voor je smoel hebben gehad hahaha!!!

Bijdrager
    Xigh

Over het fanboy gedrag: ik heb alleen een computer van Apple, de rest ben ik nog niet remotely in geinteresseerd. En omdat ik een keer duidelijk zeg wat veel mensen stiekem wel denken ben ik meteen een fanboy. Ik heb een keer gezegd dat ik Mac os X beter vond dan Windows xxx. Is er hier iemand die dat wil ontkennen? Een constatering is niet meteen fanboy gedrag. Ik geef ook duidelijk genoeg argumenten voor mijn reactie, of leest iedereen daar overheen?

En dat ik een botte eikel ben interesseerd me zo verdomd weinig op het moment. Want iedereen negeert hier het feit dat ik toch wel ergens gelijk heb. Namelijk dat dit een Apple forum is waarop andere Apple gebruikers Apple gebruikers zo goed mogelijk proberen te helpen. Waarom staat er geen enkele keer Windows in dit rijtje? De enige logische verklaring die ik kan geven, behalve het fanboy gedrag, is dat wij gewoonweg geen concrete kennis hebben van die andere systemen om er goede antwoorden over te geven.
    Ik zal niet ontkennen dat de manier waarop ik het breng wel in de catagorie “botte eikel” valt, maar het is wel makkelijk om de hele gedachte er achter ook maar verhullen onder hetzelfde kopje.

En overigens ben ik nog steeds aan het wachten op het verlossende antwoord, want mij werd wel verweten dat ik nutteloos postte in dit topic, maar ik kan een pagina vullen met qoutes met dezelfde nuttige inhoud als mijn posts. Dus begin maar met afbranden mensen. Doet me een beetje denken aan de mensen die zeggen: “Ik doe niet aan discriminatie”.

Om zelf even een bijdrage te leveren:
    @mcel85, zoals ik al eerder zei bestaat dit niet en is er ook niemand bezig dit te ontwikkelen, puur omdat er geen markt voor is. De enige manier die bestaat is om er zelf een programma voor te schrijven. Mogelijk kun je een mail sturen naar bijvoorbeeld JBL of vergelijkbare bedrijven die iets gemaakt hebben om via een extern apparaat de iPod aan te sturen. De link die ik je gaf bevat info over hoe dit mogelijk gedaan is.

”earnst

On topic:
    Er is een boel handige software voor de iPod, waar ben je nu eigenlijk naar op zoek? Liedjes afspelen van je iPod kun je gewoon via iTunes op je Pc, dus wat mis je precies?

Nog even een reactie van de fanboy: Ik nam wel in ieder geval de moeite zijn vraag fatsoenlijk te lezen. Het staat er vrij duidelijk geloof ik.

Bijdrager
    YoYelloW

ok genoeg gezeken over vanalles en nog wat, een antwoord: ik denk dat het niet mogenlijk is qua software op je computer, plus dat het via usb niet mogenlijk is om je ipod te besturen, usb is gemaakt voor data overdracht.

misschien vindt je op een windows forum wel iets…

Voor de rest, je kan je ipod ook gewoon aan je computer hangen en itunes aanzetten, daar staat dan je ipod in, en dus ook al je nummers, die je zo kunt afspelen.

Bijdrager
    Xigh
    ”YoYelloW”

ok genoeg gezeken over vanalles en nog wat, een antwoord: ik denk dat het niet mogenlijk is qua software op je computer, plus dat het via usb niet mogenlijk is om je ipod te besturen, usb is gemaakt voor data overdracht.

Voor de rest, je kan je ipod ook gewoon aan je computer hangen en itunes aanzetten, daar staat dan je ipod in, en dus ook al je nummers, die je zo kunt afspelen.

De iPod krijgt gewoon een serie signaaltjes die hem vertellen of hij naar het volgende nummer moet of dat hij vooruit moet spoelen. Alleen bestaat een programma wat dit allemaal al kan nog niet. Dus zul je zelf op een of andere manier moeten uitvinden wat voor signaal dit is. De usb poort kan ook absoluut wel een signaal uitzenden. Dat doet een iR stick in je usb poort toch ook gewoon:)

:innocent: It wasn’t me this time

Bijdrager
    emjay

Volgens mij wil mcel85 vanaf zijn windowscomputer een extern apparaat aansturen…ik kan dus niet anders dan Xhigh gelijk geven met zijn opmerking dat hij met deze vraag op een verkeerd forum zit.

Bijdrager
    vogel

Ik snap eigenlijk niet waarom je dat wil. Het is gewoon kronkelig denken. Waarom zou je je iPod besturen als je in je computer je jukebox al hebt zitten? Kortom, leg eens uit waarom je dit wil.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.