12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    MacSullivan

Hoe bestaande account in Mail kopieren?

Ik heb gezocht, maar niet gevonden. Ik hoop dus niet dat ik een vraag opnieuw stel.

Ik heb een eigen domein en de mogelijkheid om 75 email adressen aan te maken. Hier maak ik graag gebruik van om op die manier er achter te komen via welke site/persoon mijn eventuele spam vandaan komt.
    Nu zoek ik alleen een makkelijke manier om mijn email accounts aan te maken in Mail. Alle nieuwe accounts zijn voor 99% hetzelfde. Is er een manier om een bestaande account te kopieren en deze vervolgens aan te passen? Wat ik nu doe is alle gegevens steeds opnieuw invullen.

mvg,
    Frank

Bijdrager
    Nikita

In map ” HD Gebruikersnaam Bieb Mail ” staat alles van Mail opgeslagen, ook de voorkeuren en alle postbussen / accounts.

Bijdrager
    Marc

Is niet mogelijk.

Bijdrager
    MacSullivan
    ”Nikita”

In map ” HD Gebruikersnaam Bieb Mail ” staat alles van Mail opgeslagen, ook de voorkeuren en alle postbussen / accounts.

Hier had ik ook al gekeken, maar kon geen bestand vinden waarin de accounts staan. Kan je iets preciezer aangeven waar deze informatie staat?

”digitalguru”

Is niet mogelijk.

Dat zou jammer zijn, ik hoop toch op een manier zoals hierboven omschreven.

Bijdrager
    Oppie

Nikita, in de Unix wereld -dus ook in Mac OS X- gebruiken we de slash-> / , en niet de Backslash-> zoals in DOS, en dus ook in Windows. Bah!:wink:

@macsullivan, volgens mij is het niet mogelijk; de accounts kun je in de Finder idd kopiëren, maar de .plist (voorkeursbestand) wordt niet bijgewerkt, dus hij herkent die kopieën niet.
    Misschien met een editor die zo’n .plist bestand kan aanpassen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als toch alles hetzelfde is, kun je in één account alle mailadressen invoeren op de betreffende regel, geschieden door een komma, misschien is dat wat voor jou?!

Bijdrager
    MacSullivan
    ”Oppie”

@MacSullivan, volgens mij is het niet mogelijk; de accounts kun je in de Finder idd kopiëren, maar de .plist (voorkeursbestand) wordt niet bijgewerkt, dus hij herkent die kopieën niet.
    Als toch alles hetzelfde is, kun je in één account alle mailadressen invoeren op de betreffende regel, geschieden door een komma, misschien is dat wat voor jou?!

Misschien overdreef ik iets met mijn 99% ;), maar description, user account en password zijn ook verschillend per email adress. Dus dan werkt jou oplossing niet, lijkt me. Wel een gemis dat het niet kan.

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

mvg,
    Frank

Bijdrager
    Its Showtime

Mijn vader heeft een e-mail account bij planet internet en hij wil graag switchen van windows naar mac .Hoe kan je deze e-mail account van een windows computer overzetten naar een mac (Mail) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties en een fijne tweede kerstdag allemaal,

Een tevreden :apple: gebruiker die zijn ouders probeert te overtuigen

Bijdrager
    Leander

MacSullivan:
    Je kan natuurlijk ook gebruik maken van emailaliassen (mooi woord trouwens). Wanneer je een eigen domeinnaam hebt kan je oneidig veel emailaliassen gebruiken. Alles voor de apenstaart kan je een eigen naam geven.

Bij Mail.app Voorkeuren > Accounts > tabje Accountinformatie kan je deze reeks adressen invullen achter je bestaande hoofd-emailadres (met komma en spatie van elkaar gescheiden).
    Wannneer je een nieuw mailtje maakt, dan verschijnen deze adressen bij ‘account’ als optioneel verzendaccount.

Wanneer je de inkomende mails wil sorteren naar “Aan” (dus je eigen emailaliassen) control-klik dan in balkje boven je mailtjes en kies ‘Sorteer”. Idem voor de verzonden mails.

Bijdrager
    Nikita
    ”It’s

Mijn vader heeft een e-mail account bij planet internet en hij wil graag switchen van windows naar mac .Hoe kan je deze e-mail account van een windows computer overzetten naar een mac (Mail) ?

Alvast bedankt voor jullie reacties en een fijne tweede kerstdag allemaal,

Een tevreden :apple: gebruiker die zijn ouders probeert te overtuigen

Wordt een beetje lastig… Ik heb wel een verhaal gelezen van Paul Thurrot (yup, de grote Windowsfan) die zijn vrouw een Mac mini cadeau deed. De email kon hij toen overzetten via Thunderbird als ik mij niet vergis (emailprogramma wat bij FireFox hoort). Die kan namelijk op Windows de emails uit Outlook importeren en een soort van database bestand exporteren. Dat bestand is weer te importeren in de Mac versie van Thunderbird. Hoe je het daarna in Mail krijgt, durf ik niet te zeggen…

Bijdrager
    MacSullivan
    ”Leander”

MacSullivan:
    Je kan natuurlijk ook gebruik maken van emailaliassen (mooi woord trouwens). Wanneer je een eigen domeinnaam hebt kan je oneidig veel emailaliassen gebruiken. Alles voor de apenstaart kan je een eigen naam geven.

Bij Mail.app Voorkeuren > Accounts > tabje Accountinformatie kan je deze reeks adressen invullen achter je bestaande hoofd-emailadres (met komma en spatie van elkaar gescheiden).
    Wannneer je een nieuw mailtje maakt, dan verschijnen deze adressen bij ‘account’ als optioneel verzendaccount.

Wanneer je de inkomende mails wil sorteren naar “Aan” (dus je eigen emailaliassen) control-klik dan in balkje boven je mailtjes en kies ‘Sorteer”. Idem voor de verzonden mails.

Bij mijn adsl provider is het inderdaad zo dat ik elke alias kan gebruiken, maar je wilt niet weten hoeveel spam ik hier op krijg. Allemaal gegenereerde aliassen voor de @.
    Wat ik nu heb (bij mijn hosting provider) zijn allemaal email adressen met hun eigen inlog gegevens. Elke email die gestuurd wordt naar mijn domein met een ongeldige prefix, beschouw ik dan als spam.

mvg,
    Frank

Bijdrager
    dams1

als je outlook wilt omzetten naar mac kun je een omzetprogramma kopen:outlook2Mac: http://www.littlemachines.com/

Ik heb dit gedaan en alle gegevens, adressen, emails, mappen en e-mails zijn overgezet. De kosten waren niet zoveel,
    Succes

Bijdrager
    Oppie

En zo lopen er weer twee onderwerpen volledig door elkaar.:?

@It’s Showtime: gewoon even een eigen draadje openen; dit heet ‘kapen’ en wordt niet gewaardeerd op fora.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.