15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    GJB

Hoe bepaalt Google Maps de plek?

Ik doe een klein onderzoekje naar hoe Google haar pinpoints plaatst. Bij exacte adressen is het logisch, maar hoe zit het met plaatsen. Wanneer je bijvoorbeeld zoekt op Amsterdam en blijft inzoomen op de pinpoint, dan kom je tussen de Magna Plaza en de Nieuwe Kerk terecht, bij Utrecht kom je achter de Domkerk uit en in Rotterdam aan de overkant van de bouwput van het Centraal Station.

Heeft iemand ideeën hierover? Of weet iemand het daadwerkelijke antwoord?

Alle info is welkom.

Alvast bedankt,

GJB

Bijdrager
    Renzsz

dat zal wel het centrum van die plaatsen zijn dan hè!

Bijdrager
    Maersk

Of het exacte middelpunt van die gemeente? Als je Nederland intypt en daarna inzoomt kom je ook uit op het exacte middelpunt van Nederland. Een boerderij geloof ik:P

Bijdrager
    Лукас

Das niet waar;)
    Je komt uit bij vliegbasis Soesterberg. Het middelpunt van Nederland is net iets ten oosten van Lunteren (been there done that).

Bijdrager
    Dagaloni
    ”LucasJV”

Das niet waar;)
    Je komt uit bij vliegbasis Soesterberg. Het middelpunt van Nederland is net iets ten oosten van Lunteren (been there done that).

Niet! Dat is de Lieve Vrouwen Toren in Amersfoort!;)

Bijdrager
    Лукас

Leuk bedacht, squarepants.:D
    Maar goed, verder ontopic.

Bijdrager
    Maersk

:D

Bijdrager
    GJB
    ”Renzsz”

dat zal wel het centrum van die plaatsen zijn dan hè!

Ja, dat lijkt mij ook. Maar hoe hebben ze die bepaalt? Zwaartepunt? Ik heb het zelf nog niet getest, maar misschien dat iemand hier al iets meer over weet…

Bijdrager
    Onno Titulaer
    Bijdrager
    GJB

Dan zitten ze er best naast. Zoals Lucasjv zei kom je naast de vliegbasis in Soesterberg uit.

Bijdrager
    Eelke

OT: Ik wil niet vervelend zijn, maar is het nie wat vreemd om dit in ‘iPhone en iPod touch Software’ te plaatsen?

Bijdrager
    GJB

Ik zie het nu ook. Sorry. Is me ontgaan tijdens het plaatsen. Kan verplaatst worden hoor.
    Aan de andere kant. Google Maps is natuurlijk ook een app. voor de iPhone en iPod Touch. Maar dit bezijdens de discussie.

Moderator
    Poezenbeest

[off-topic]
    Het plaatsen en verplaatsen van topics i altijd een beetje natte-vingerwerk… Heb er bij dit topic al naar gekeken en bedacht dat de interesse over plaatsbepaling misschien het grootst is bij bezitters van een iPhone… Andere optie zou zijn om het in Overige software te plaatsen….
    [/off-topic]

Volgens mij is het puur arbitrair waar het middelpunt is… Als ik in Groningen het middelpunt zoek, dan kom ik ergens op een kruispunt uit, maar het centrum van Groningen lijkt zich meer rond de Grote Markt te concentreren… Je kan hier ook de vraag aan koppelen dat als ik een bord zie met de aanwijzing dat Groningen nog 4 km weg is… maar welk punt in Groningen gebruiken ze daarvoor? De gemeentegrens, de Grote Markt, het station…???

Bijdrager
    GJB

Volgens mij is het arbitrair. Bij aanwijzingen met afstand tot iets is het vaak de rand van de bebouwde kom. Vanaf daar is er vaak weer een bord naar centrum, station, etc.

Het moet toch op een manier bepaald zijn??

Moderator
    Rivanov

Rand van de bebouwde kom tellen ze meestal. Want soms bij een kruispunt waar de bebouwde kom 100meter vanaf ligt zie je vaak een bord met een streepje op de plek waar de afstand normaliter staat. Dus dan is het minder dan 1km.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.