16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Berti

hoe bepaal je hoeveel GB je nodig hebt voor je foon?

binnenkort ga ik dan eindelijk voor een iPhone, hoera;)
    neem ik dan 8 gb, 16, 32 of 64?

alleen al mijn itunes bestanden zijn al 17 en snelgroeiend, maakt dat iets uit?
    graag wat ervaringen en advies.

Bijdrager
    Ni3l55

Dat hangt totaal van je zelf af, hoeveel foto’s hoeveel muziek hoeveel apps wil je er op?

Moderator
    Strifer

Ook al gebruik je je iPhone om naar muziek te luisteren, je kunt nooit alle muziek die je hebt op een dag beluisteren, dus je kan makkelijk selecties maken. Die cd erop, die twee anderen er weer vanaf. Hoppaaa.

Alles heeft ruimte nodig: het systeem, muziek, de apps, je extra apps (sommige zijn groot: 500 mb; anderen weer maar 15 mb) en vooral je foto’s en filmpjes niet te vergeten. Ruimte moet je zeker niet te kort hebben.

Ik had 8 GB op mijn oude iPhone, maar daar maakte ik geen filmpjes mee en stond zeer weinig muziek op. Nu heb ik een iPhone met 16 GB (alweer een tijdje) en daar maak ik wel filmpjes mee en staat meer muziek op. Behoorlijk wat apps. Ik zorg er wel voor dat ik hem ‘schoon’ houdt. Foto’s archiveer ik en de stomme foto’s wis ik. Zelfde voor filmpjes. Ook plemp ik mijn iPhone niet vol met apps die ik nooit gebruik (toch staan er nog wel een hoop apps op die ik eigenlijk kan weggooien, maar niet wil weggooien voor die ene keer dat ik het snel nodig zou hebben). Al met al heb ik nu zo’n 6 GB over van mijn 16 GB.

Als het niet om het geld draait zijn de iPhones met 32 of 64 GB natuurlijk het handigste. Let je daar wat meer op, dan zul je ook wat beter moeten letten op hoe je de ruimte indeelt en gebruikt.

Bijdrager
    Berti

ik game niet, zal zeer incidenteel een filmpje maken.
    fotos zal ik er zeker ook mee maken maar niet dagelijks, en zou foto’s en filmpjes dan op de MBP overzetten.
    hij wordt vooral gebruikt als foon en als mp3 speler, daar zijn ook veel luisterboeken bij.
    er zullen wel apps op gaan maar niet heel veel.

na goed bijlezen neig ik vooral naar een 32 of 64 (en nee dat is niet omdat ik echt het geld daarvoor heb;) )
    en of dat de nieuwe iphone 5 moet worden vraag ik me ook af maar daar gaat het hier niet om.

Bijdrager
    Berti

aanvulling: mijn huidige ipod is 4 gb (alweer jaartjes oud) en da’s veeeeeeeel te weinig om mee te slepen als ik wegga in ieder geval.

Bijdrager
    computer space

Lang leve het micro-SD slot….

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Lang leve het intern geheugen en design…

Ik heb een iPhone 3GS met 8GB opslagcapaciteit, maar het is eigenlijk wel wat te weinig. Ik heb wel veel Apps verwijderd die ik eigenlijk nooit gebruikte, en dat heeft me alweer zo’n 1.5GB vrije ruimte opgeleverd. Als ik foto’s maak komen ze in de Photo Stream te staan, die automatisch in iPhoto worden gedownload. De foto’s verwijder ik dan van de iPhone en ook uit de Photo Stream. De filmpjes zet ik ook zelf over op de MBP die ik daarna verwijder.

Ik heb nu ongeveer 1GB aan muziek erop staan en ongeveer 800MB aan filmpjes.

Als je zelf niets op je iPhone hebt staan, is er ook al ongeveer 2GB door het systeem in gebruik. (Ik had namelijk 6GB over toen er nog niets op stond.

Je kunt het geheugen niet uitbreiden met een Micro-SD kaartje, dus neem wel meteen voldoende opslag!

Bijdrager
    App-ie

Van veel geheugen wordt je lui en laat je juist allemaal rommel staan. 16GB dus en experimenteren met bijv. je eigen cloudje:-) Inderdaad niet van deze tijd dat er geen SD kaart in kan.

Moderator
    Strifer

Dropbox is ook nog wel leuk en handig om extra (minimaal 2 gb) ruimte te kunnen gebruiken. Gezien het verhaal zou ik 16 of 32 ‘adviseren’. De noodzaak voor een iPhone 5 is misschien niet aanwezig, maar er is een kans dat de ‘kleinste’ iPhone 5 32 GB zal hebben… alhoewel we dat natuurlijk pas weten als ie echt uitkomt:p

Bijdrager
    Kdingo

Ik vind 16Gb al erg weinig. Maar in jouw geval is het volgens mij een prima grootte.

Bijdrager
    mymac

Je kunt het muziek probleem oplossen met iTunes Match, maar in het buitenland heb je daar natuurlijk erg weinig aan.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb een iPhone 4S 16 GB en ik merk dat ik altijd mooi voldoende heb hoor daar aan. Ik heb een iTunes bibliotheek van om en bij de 70 GB en ik maak gewoon 1x per week een ‘frisse iPod’. Dan knikker ik de nummers eraf die ik beu ben gehoord en zet ik er een paar nieuwe songs bij. Van de 11 000 songs in iTunes staan er ongeveer een 1200 op mijn iPhone.

Voor de rest heb ik nog een paar monsters van Apps zoals Fifa ’12 (1,5 GB). Ik heb meestal nog om en bij de vier gigabyte over.

Bijdrager
    stavos

Goede tip daarvoor om niet iedere week zelf je iPod opnieuw te vullen: een speellijst van bijv. 100 nummers (waarbij je zelf voorkeuren kunt instellen voor artiest, genre, enz.), waarbij het nummer wordt uitgesloten van de lijst als het in de afgelopen 3 dagen afgespeeld is. Als je vervolgens overdag je muziek beluistert en ’s avonds je iPhone/iPod oplaadt (en meestal dus ook synchroniseert), heb je de volgende dag een afspeellijst met muziek die je niet recent gehoord hebt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, da’s een handige tip! Maar op zich vind ik mijn methode niet zo vermoeiend hoor.
    Zo kom ik nog al eens op plaatsen (lees: muziekjes) die ik anders in geen jaren meer zou luisteren, aangezien ik de artiestenlijst afloop in het tabje ‘muziek’. :d

Bijdrager
    mymac

Dat is ook een leuke tip, ik ga ‘m maken!

Bijdrager
    Twan94

Ik heb al jaren 16gb, nooit wat tekort gehad. Heb er films, podcasts, muziek, apps, fotos, ebooks, etc op staan. Als je niet van plan bent om muziek of films erop te zetten moet 8gb ook ruim voldoende zijn.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.