5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sjtuijp

Hoe "Bento-templates" omzetten naar Filemaker-formaat, zonder Bento?

Beste allemaal,

Ik ben een groot bierliefhebber, en wil graag een database maken in Filemaker 12 van geproefde bieren met alle eigenschappen hiervan etc.
    Op de site van Filemaker staat een prachtige hiervoor geschikte template, geschikt voor Bento, maar zonder Bento is deze template niet te importeren in Filemaker.
    Daarbij lijken alle templates (sjablonen dus) enkel geschikt voor Bento. En ik kan niks vergelijkbaars vinden dat geschikt is voor Filemaker.

Aangezien ik nog niet zo vaardig ben met het maken van databases binnen Filemaker, zou ik graag een kant en klare sjabloon hebben die ik kan bijwerken, in plaats van zelf een complete database te moeten maken.

Ik heb hierover 2 vragen:

1) Hoe kan ik Bento-templates omzetten naar een door Filemaker ondersteund formaat (dus van .plist naar .fmp12), of simpelweg importeren in Filemaker?

2) Het aantal sjablonen in Filemaker is nogal karig. Zijn er bij jullie websites bekend met extra sjablonen? Zoals je bijvoorbeeld ook hebt bij alle Office programma’s?

Alvast bedankt!

Groet, Steven

Bijdrager
    Shmoo

Antwoord (1) zorg gewoon dat je Bento te pakken krijgt.

Dat een bedrijf het niet meer wilt maken/ondersteunen wilt niet zeggen dat jij er niet nog een paar jaar plezier van kunt hebben bij het maken/beheren van dit soort simpele dingen.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar de laatste versie van Bento.

Bijdrager
    brabant
    Bijdrager
    sjtuijp

Alvast bedankt voor de reacties, maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet veel verder mee.

Ik wil onderstaande Bento-template eigenlijk gewoon kunnen converteren of importeren naar Filemaker compatible document.

Bijdrager
    Max_G

Converteren gaat niet. Bento en FMPro zijn niet compatible, ondanks dat ze uit dezelfde ‘fabriek’ komen.

Maar kunt zelf heel gemakkelijk deze layout + velden nabouwen in FMPro. Niks ingewikkelds, echt de basisvaardigheden. En leuk om te maken.;-)

Als je het puur om de gegevens gaat, kun je alles ook gewoon in een spreadsheet kwijt (een database is op de achtergrond eigenlijk vrijwel een spreadsheet).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.