8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nieky

hoe avchd lite in imac laden?

Ha,

Ben een redelijk verse mac gebruiker.

Ik lees hier dat je de avchd lite bestanden (uit bveen lumix TZ7) gewoon kunt laden in imovie.
    mij lukt het niet ; de fotolader ziet de avchd filmpjes niet; als ik het rechtstreeks vanuit imovie probeer wordt het bestandsformaat niet herkent.

Wie weet raad?

groet Niek

ps ja ik heb de laatste versie van imovie en ben bij met updates

Bijdrager
    Afroman

Dan zou die het moeten doen, met mijn oude TZ7 een mijn nieuwe TZ10 doen ze het ook in iMovie. Alleen niet in Final Cut Express. (althans, toen ik voor het laatst had bekeken, kan het nu niet voor je doen want ik ben mijn accu’s aan het opladen)

Ik weet wel dat het een gecomprimeerd bestand is en dat je beter MOV kunt gebruiken, ook gecomprimeerd, maar een stuk minder. En MOV is beter te gebruiken in alle opzichten.(werkt beter op je Mac, wordt door meerdere apps geslikt etc)

Bijdrager
    Nieky

Ja, was ik ook van plan om MOV te gaan gebruiken maar vanochtend m’n zoontje gefilmd in avchd.

Snap er niets van. Wat ook raar is: als ik probeer te importeren via “archief/importeer van camera”, dan opent de isight camera.

Hoop nog steeds dat ik een mac-beginners fout maak

Bijdrager
    Afroman

Ja dan activeert die inderdaad je webcam. de TZ7 is toch gewoon zichtbaar als disk?

Bijdrager
    Triumph

FCE lukt ook wel alleen de rad plugin over kopiëren naar FCE
    iMovie rechts klikken Toon pakketinhoud kiezen.
    Daarna in Contents in de map RADPlugins de AVCH.RADPlug kopiëren en op dezelfde manier plaatsen in FCE (vervangen dus de AVCH.RADPlug in FCE)
    An heb je ook AVCHD Lite in FCE
    (Ik heb zelf een TZ10 en daar werkt het mee)

Bijdrager
    Nieky

Vast een domme vraag maar wat is FCE?

Bijdrager
    Afroman

Final Cut Express

Bijdrager
    Hansi2124
    Nieky op 29 september 2010

Ja, was ik ook van plan om MOV te gaan gebruiken maar vanochtend m\’n zoontje gefilmd in avchd.
    Snap er niets van. Wat ook raar is: als ik probeer te importeren via “archief/importeer van camera”, dan opent de isight camera.
    Hoop nog steeds dat ik een mac-beginners fout maak

Je moet dus eerst de camera op de Mac aansluiten (doe dit voor de zekerheid met het netsnoer aangesloten), dan pas iMovie opstarten. Dan moet in plaats van de iSight camera jouw digitale camera te zien zijn in datzelfde venster.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.