3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    richardk

Hoe automatisch programma starten wanneer binnen netwerk?

Ik ben de doorgaans gelukkige bezitter van een G4 Quicksilver, een Airport netwerkje en een PowerBook.
    Wat ik nu graag zou willen is dat, zodra de PowerBook binnen het bereik van het Airport netwerk komt, er enkele folders gesynchroniseerd worden. Idem voor iCal en Address Book.
    Ik wil dat het liefst ‘blind automatisch’, dus dat ik niet eerst een applicatie naar voren krijg waar ik dan weer ergens op Ok moet klikken.

Graag tips en suggesties, bedankt!

Bijdrager
    Thijs

Het syncen wanneer je in bereikvan WiFi komt moet theoretisch mogelijk zijn, je kunt een script schrijven wat kijkt of je IP op je WiFi kaart verandert is en wanneer dit verandert naar een private range dat je dan iCal opstart. Echter, wanneer je bijvoorbeeld in de trein zou zitten dan kom je ook al regelmatig in aanraking met WiFi netwerken van AP’s die random bij mensen thuis staan. Op dat moment zou iCal ook opstarten en dit wil je niet, je wil al helemaal niet dat dit ‘blind’ gebeurt want de security risks die daar aan verbonden. Je data ligt zo op straat.

Het is dus mogelijk om een shellscript te schrijven dat kijkt of je WiFi interface up is/een ip krijgt en dat ie dan wat commando’s uitvoert.

Over dat ‘blind’ uitvoeren, dat is niet echt aan te raden vind ik maar als je het dan toch wil dan is het misschien wel mogelijk. Ik weet niet in hoeverre iCal kan syncen zonder tussenkomst van een gebruiker, dat weet misschien iemand anders.

Hope this helps:)

Bijdrager
    boesboes

hoor ik rendezvous?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.