7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BenVG

Hoe Audio output koppelen aan een programma?

Situatie: mijn Mac mini is via hdmi aangesloten aan de televisie. Deze stuurt het geluid via een cinch kabeltje door naar mijn versterking. Voor film is dit perfect, echter voor enkel muziek minder. Ik moet immers mijn televisie aanzetten als ik muziek door de boxen aangesloten op de versterker wil doen schallen. Het zou dus zeer interessant zijn mocht het mogelijk enkel bij iTunes de audio output te veranderen van hdmi naar koptelefoon-uitgang welke via cinch/Jack aan mijn versterker is aangesloten. Bij de eyetv sofware kan je dit gemakkelijk vinden maar vindt niets gelijkaardigs bij de instellingen in iTunes. Elke keer naar het voorkeurpaneel gaan is echt te omslachtig en moet ik toch weer de tv voor opzetten. Ik heb me al te pletter gezocht naar een oplossing. Kunnen jullie mij helpen?

Moderator
    unSOUND

Als je Snow Leopard gebruikt kun je snel wissellen tussen uitgangen via de menubalk. Klik maar eens met ALT op het icoontje van het volume.

Bijdrager
    BenVG

Maar dan moet ik nog steeds de tv opzetten omdat dit z’n enige scherm is. Geen blindelings oplossing of koppeling aan iTunes?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Deze configuratie is voor mij onbekend maar ik kan me voorstellen dat er twee oplossingen mogelijk zijn.

Of je sluit iTunes aan op je versterker dmv AirTunes en een Airport Express. Dit kan je softwarematig bedienen in iTunes. Het kost je dan wel een extra kanaal op je versterker omdat je natuurlijk ook gewoon film wilt blijven kijken.

De tweede oplossing (waarvan ik het fijne niet weet) zou een midi configuratie kunnen zijn. Hiervoor staat een hulpprogramma op je Mac. Misschien dat er wat op internet over te vinden is wanneer je zoekt op “HDMI” en “Midi configuratie”.

Bijdrager
    Ezri Dax

Je Mac heeft ook een koptelefoon uitgang, het enige wat je dan nodig hebt is een mini-jack naar tulp verbinding voor je versterker. Iets wat je natuurlijk altijd kunt doen.

Bijdrager
    BenVG

Inderdaad heb ik ook al aan gedacht.
    Het is natuurlijk wel altijd leuk wanneer je een serie aan het bekijken bent en geen nood hebt aan de versterker. het geluid komt dan via hdmi gewoon via de televisie.

Bijdrager
    Ezri Dax

Ja, zo heb je beiden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.