18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Hoe ASX audio file omzetten naar MP3 of M4a?

Ik heb een link van een radioprogramma uit Nieuw Zeeland over een zanger die ik erg goed vindt en dat ik graag wil downloaden en in mijn iTunes wil zetten. Maar het gaat om een ASX link en ik kan het met moeite op mijn Mac beluisteren via Quicktime, maar niet opslaan. Via vrienden op Windows laten proberen de file te downloaden. Dat is wel gelukt. Het is na downloaden op mijn iMac een ASX.ASF file geworden. Goed te beluisteren via Quicktime, maar niet om te zetten in iets anders en ik krijg het niet in mijn iTunes. Weet iemand een manier om dat wél te doen?! Graag tips!
    (ik weet niet in welke groep dit moet.)

Bijdrager
    deSpaanseRente

ASX is geen file maar een stream.

Ergo, ASX is geen file maar een verwijzing naar een file.

Je kan alleen files omzetten naar mp3, geen .. verwijzingen naar een file, dat spreekt voor zich.

Open eens met kladblok en kijk eens of je daar geen link naar een effectief geluidsfile vindt.

Bijdrager
    m4diving

misschien met het gratis uit de app store te downloaden “smart converter”. Deze kan veel omzetten en zet het ook direct in iTunes voor je.

Bijdrager
    m4diving

Maar dan moet het inderdaad wel een file zijn.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik denk dat het inderdaad een stream is. Ik probeerde het om te zetten via een online converter en daar stond dat het gaat om een grootte van 4Kb. Dat kan natuurlijk niet voor 42 minuten radio. Zijn er apps/programma’s om op de Mac audio op te nemen vanaf een internet stream. Ik heb bijvoorbeeld SnapzPro waarmee ik elk stukje video op het scherm kan opnemen en opslaan in files naar keuze, bijvoorbeeld .MOV. Is er zo iets ook voor audio, waarbij ik het dan in mp3 of m4a kan opslaan?? Ik zou toch denken van wel, maar doe zulke dingen nooit.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Zoals ik eerder zei:

deSpaanseRente op 06 april 2013

Open eens met kladblok en kijk eens of je daar geen link naar een effectieve geluidsfile vindt.

Of geef ons een link naar de asx-file om te zien of iemand hier er iets mee kan doen.

Bijdrager
    TheBigZ
    MacAanZee op 07 april 2013

Hoe ASX audio file omzetten naar MP3 of M4a?

Dat kan gratis met SoundFlower icm Audacity. Of anders iets als Audio Hijack Pro.

Bijdrager
    MacAanZee

Openen met kladblok lukt niet. Weet niet waar dat staat, zie ik niet. Ik ben niet erg technisch. Mijn iMac heeft nog Leopard. M’n MacBook Snow Leopard.

Bijdrager
    TheBigZ
    MacAanZee op 06 april 2013

Ik heb een link van een radioprogramma uit Nieuw Zeeland over een zanger die ik erg goed vindt en dat ik graag wil downloaden en in mijn iTunes wil zetten.

deSpaanseRente op 07 april 2013

Of geef ons een link naar de asx-file om te zien of iemand hier er iets mee kan doen.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb Soundflower en Audacity gedownload, maar snap er niks van. Mijn technische vermogen gaat niet veel verder dan gebruik van drag & drop apps…..:-?

Bijdrager
    MacAanZee

Hier is de link naar het programma op Radio New Zealland, naar de asx-file.

Het is een 42 minuten durend programma met live songs over New Romantic zanger Zaine Griff, die in jaren 80 met Kate bush, David Bowie, Hans Zimmer en Ultravox samenwerkte.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Openen met kladblok lukt niet. Weet niet waar dat staat, zie ik niet. Ik ben niet erg technisch. Mijn iMac heeft nog Leopard. M’n MacBook Snow Leopard.

ehh sorry
    ik bedoel teksteditor, mijn hersens maakten daar “kladblok” van, which is really weird want dat is enkel in windows zo en dat gebruik ik al 10 jaar niet meer :D.

haha sorry, en niemand zegt daar iets van :’).

Normaal kan je élke file openen met teksteditor hoor, gewoon “open met”- “andere” en dan naar teksteditor zoeken – staat gewoon tussen de applicaties.

Bijdrager
    TheBigZ

Hier is de link naar het programma op Radio New Zealland, naar de asx-file.

http://www.radionz.co.nz/national/programmes/afternoons/audio/2551159/nz-live-zaine-griff.asx

Ik ga eens proberen voor je. Ben zelf ook van die generatie.

Bijdrager
    deSpaanseRente

gevonden

EDIT: Ja lap toch niet :P.

ok nvm, dat was een link naar een mp3 file, maar die doet dus ook niks :’).

Bijdrager
    MacAanZee

Heel graag! Alvast bedankt! Ik kan met alle social media overweg, maar vraag me niet naar techniek!:)

Bijdrager
    TheBigZ

@MacAanZee: zie PB.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb het gelezen! Fantastisch! Zou heel mooi zijn als het lukt! Voor mij is het erg belangrijk! Bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    TheBigZ
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.