9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Realmusic

HOE Appeltje omhoog/omlaag disablen?

Hoi,

Ik word echt knotsgek van de shortcut appeltje+omhoog/omlaag!
    Al die files die dan geopend worden, grrrrrr.

Hoe stop ik dat? In Toetsenbord shortcuts kan ik m niet vinden…

Help?

Thanks!

Bijdrager
    Yggdrasil

Waarover heb je het?:lol:

Ik heb nog nooit gehoord van ‘Appeltje omhoog/omlaag’?

Bijdrager
    Dwee8le

Ik weet ook niet wat je precies bedoeld, maar via Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en dan het tabblad “Toetscombinaties” kun je allerlei knoppencombinaties uit- of aanzetten.
    Ik zie alleen nergens iets over command+pijltje omhoog/omlaag staan. Welke bestanden worden er dan geopend?

edit: Heb je toevallig Lion en bedoel je Mission Control? Dat krijg ik te zien als ik control+pijtje omhoog doe in Finder.

Bijdrager
    mowat

Nee , ben ook eens benieuwd , in heel mijn appeltje menu staat niets dat je als omhoog of omlaag zou kunnen gebruiken.
    Ik heb ook al een geprobeerd met appeltjetoets + pijltje omhoog/omlaag , maar dat doet niets , enkel bij omhoog een plaatsje omhoog in de mappenstructuur.
    Ja , en ik zie nu bij cmd + pijltje omlaag open je een geselecteerd bestand , maar dat is toch geen probleem.
    Je gaat toch niet van alles selecteren en dan op die cmd + pijltje omlaag drukken ?
    En als het iets vervelend is , waarom zou je het dan gebruiken ?

Bijdrager
    Dwee8le

Gevonden! Tenminste, wat het is, niet hoe je het uit moet zetten:

Finder Keyboard Shortcuts

BRON

In het finder menu staat bij mij onder Ga > Bovenliggende map dezelfde toetsencombinatie.

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je die snelkoppeling haat, dan gebruik je ‘m toch gewoon niet? Lijkt me nu niet echt iets om over te vallen…

Bijdrager
    Realmusic

Nou, ik wil m wel ontwennen, maar het lukt me niet:-)
    Ik gebruikte het op SL om van spaces te wisselen, reuze handig.. maar nu opent ie daar files en mapjes mee.. grrrrrrrrr.

Dat is m inderdaad… nu nog uitzetten.

Bijdrager
    Realmusic

Ik heb het nu ‘opgelost’ door andere, minder schadelijke functies toe te wijzen…
    Niet fraai, maar wel beter voor mn hart;-)

Bijdrager
    stavos

Je hart raakt al van slag door een simpele toetsencombinatie op je computer?? Sterkte!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.