7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Gemstone

Hoe airport Extreme het best configureren?

Hoi allemaal
    Binnenkort ga ik bij mijn opa en oma de wifi eens flink onderhanden nemen, in verband met slecht bereik. Ze hebben een tv en internetboks in één van Ziggo. Nu wil ik de wifi daar op uitzetten en met een airport extreme een stabiel netwerk creëren.
    Nu is mijn vraag, is het handig om de Extreme in brugmodes te zetten, of is het beter om alles te laten staan zoals het staat? Dus de DHCP/NATT van de Extreme aan laten staan. Wil namelijk niet al te veel aan die boks van Ziggo knoeien, door deze b.v. in brugmodes te zetten.
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ziggo zal in brugmode moeten staan om verbetering te krijgen…

Bijdrager
    McMeller

Ik zou een heel ander startpunt hebben. Volgens mij zijn die tv-box/modem-combinaties niet meer zo recent (UPC-erfenis, toch?).

Met een belletje naar Ziggo krijgen ze waarschijnlijk een recent modem. Plaats dat, en kijk hoe het presteert. Beoordeel daarna of verbetering middels een AirPort Extreme wenselijk is.

Bijdrager
    nnsa

Ik deel de mening van @mcmeller. Ziggo Connectbox vragen (deze is echt veeeeel beter), gewoon Ziggo aanlaten staan, testen en eventueel oplossen met Devolo 1200 systeem. Ziggo Connectbox hoofd-router maken en Ziggo Horizon box alleen TV/Mediaspeler maken.

Bijdrager
    Gemstone

@mcmeller Die boks hebben ze nog niet zo heel erg lang. Helaas heeft Ziggo er nogal een handje van om steeds Upc-waar op te sturen. Ze willen er vanaf denk ik. Vorig modem wat mijn opa en oma hadden was ook van Upc, maar toen was dat al overgenomen door Ziggo.

Bijdrager
    Gemstone

@nnsa Goed idee.

Bijdrager
    Gemstone

@nnsa Goed idee.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.