9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bjorngra

Hoe Airport Express benaderen?

Hallo,

Een kennis van mij heeft een Airport Express. Nu kan ik met het wachtwoord op zijn netwerk, maar als ik via het Airport Configuratieprogramma erin wil vraagt hij om een wachtwoord en dat is een ander wachtwoord dan om me te koppelen via WiFi. Is dit normaal?

De kennis dacht dat hij destijds de router op ‘halve zendkracht’ heeft ingesteld. Zit er een mogelijkheid op om het minder krachtig te laten zenden? Of is het alleen de frequentie 2,4 of 5 Ghz instelling?

Probleem is: Wegens aanschaf van iPad heeft deze boven geen goed bereik.

Wie kan mij verder helpen.

Bijdrager
    Ziegler

Je moet dat wachtwoord achterhalen of de airport resetten.

Bijdrager
    bjorngra

Oké, dus er kan een ander wachtwoord zitten om in de Airport te komen. Dat wordt dan resetten.

Bijdrager
    bjorngra

Misschien een stomme vraag. maar als er boven nog een nieuw model airport express neergezet wordt kan de Airport van beneden het signaal doorsturen? Of moet er altijd een utp kabel in de airport express?

Bijdrager
    fred44nl

in principe kan dat wel, maar een slecht signaal wordt nooit een goed signaal.
    d’r gaat niks boven een kabel:)

Bijdrager
    gipsman

Doorsturen kan als de airport boven in brugmodus gezet wordt.
    Stel hem wel in als je je dichtbij de router-airport bevindt en breng hem pas daarna naar boven.
    ‘Boven’ moet liefst niet verder dan 8 à 10m verder (hoger) zijn, ergens halfweg is wellicht beter, je moet
    dit even testen met enkele proefopstllingen, maar de snelheid boven zal sowieso een stuk minder
    zijn, zeker doorheen plafonds met veel beton en metaal.
    Geeft alle airports hetzelfde wachtwoord, een zelfde netwerkknaam en een verschillende plaatsnaam.
    Gebruik de airport configuratie app op je mac of download de airport app op iPad en ga daarmee aan
    de slag, al weet ik niet zeker of je in de iPad app alles uitgebreid kan instellen.

Bijdrager
    bjorngra

Bedankt voor de info!

Bijdrager
    iPhonefans

Het lijkt alsof je 2 Wifi netwerken hebt, een van je router en een van je express, vandaar 2 de wachtwoorden.
    Je moet de express als extensie/verlenger van je router installeren, dat kan in je airport app (Je kan daar ook zien of het nu als extensie wordt gebruikt).
    Daarna hebben ze hetzelfde wachtwoord en kan je het bereik vergroten net de express.

Met speedtest.nl kan je de input van het internet meten als je een laptop/computer bekabeld aan de router hangt. Sneller kan je wifi nooit worden. Meet dan op dezelfde plek opnieuwe de snelheid, maar nu via Wifi.
    Dan weet je hoe goed je Wifi router is (die je krijgt geleverd van de leveranciers zijn meestal niet zo goed).
    Met de gratis speedtest app kan je de snelheid van je Wifi netwerk meten bij je router op je iPad en daarna, op afstand, met de express.
    Dan is het experimenteren waar je de express het beste kan plaatsen voor het beste signaal.

Heeft je vriend een iMac die bekabeld is aangesloten, dan kan je die ook als Wifi router instellen (krijg je 2e Wifi netwerk) wat ook een oplossing kan zijn.

Met de app kan je het netwerk volledig configureren. Je kan zoveel expressen draadloos aan elkaar schakelen als je wilt en dus je netwerk zo lang maken als je wilt.

Succes

Bijdrager
    bjorngra

Kun je een iMac i5 late 2009 ook als WiFi router instellen via Airport conf. programma? Ik heb zelf een Lynksys router die dekt de hele woning. Ligt natuurlijk aan soort woning maar ik heb in de tuin nog dekking.

Vreemd dat die Airport Express (stopcontact model) zo’n relatief slechte dekking geeft. Verder zag ik bij Apple dat de iPhone niet op 5 Ghz zou werken. De 5 in elk geval wel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.