7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JazzEye

Hoe Airport Express als client in Draytek Vigor WE? OPGELOST

Gisteren eindelijk mijn airport express ontvangen. Hele tijd klooien om ‘m via Airport Express Assistant als client te installeren om muziek te streamen naar mijn stereo.
    Lukt wel als apart netwerk, maar dat wil ik niet.

Volgens mij is het probleem dat de Draytek de Airport Express niet herkent en andersom.

Ik heb Airport ID van Airport Express toegevoegd aan Wireless Acces Control, dus dat kan het niet zijn.
    Wat dan wel? Welke instellingen moet mijn Draytek hebben, moet ik een of andere beveiliging uit zetten of anders configureren? Wie kan me helpen?
    Suf gezocht op allerlei forums, nix gevonden.

Bijdrager
    Oppie

FF zoeken op Apple.com levert dit op:

You can use AirPort Express as a wireless bridge to extend the range of your primary base station.(5)

en dan lees je bij note (5):

AirPort Express can extend the range only of an AirPort Extreme or AirPort Express wireless network.

Zeker niet het gewenste antwoord….?

Bijdrager
    JazzEye

Had ik wel gevonden maarre… het is niet de bedoeling om het netwerk te versterken. Het gaat om het streamen van muziek via airtunes.
    Ergens anders vond ik wel dat het mogelijk moet zijn om een Airport Express als client aan een third party router te hangen, maar niet hoe dat moet…

Bijdrager
    Oppie

Dan denk ik dat het gegeven uit mijn vorige post blijft gelden; hopelijk vind iemand een workaround hiervoor.

Bijdrager
    tennapel

Heb je dit document al gezien? http://manuals.info.apple.com/en/airport/DesigningAirPortNetworks_v4.0_0190214.pdf

Op pagina 71 staat:

Connecting to an Existing Wireless Network

You can use the AirPort Express Assistant to join an existing wireless network. When
    you connect your AirPort Express to your home stereo, computers on your wireless
    network can use AirTunes to play music on the stereo from iTunes. If you connect a USB
    printer to your AirPort Express, all of the computers on the network can print to it.
    Be sure to connect the audio cable to your stereo and the USB cable to your printer
    before you use the AirPort Express Assistant.
    m Open the AirPort Express Assistant. Follow the onscreen instructions to connect your
    AirPort Express to your wireless network.

In feite zou de Draytek de Aiport Express als client moeten zien, d.w.z. net al iedere willekeurige notebok of PC met een wireless kaartje. Ik ken de Aiprot Software niet, maar ik neem aan dat je deze als “client” moet configureren.

Gebuik je MAC adres filtering? Zet deze dan tijdelijk uit om te zien of je daarmee de boel wel aan de praat krijgt.
    Gebruik je DHCP of wijs je IP adressen toe? Zet DHCP tijdelijk aan en kijk of de Aiport Express een IP-adres krijgt.

Anders even langslopen bij MacRotterdam, daar kunnen ze je het vast wel voordoen.

Bijdrager
    JazzEye

Dank voor de handleiding…
    Ik had de MAC adres filtering al uit gezet. Maakt niet uit.
    Volgens mij ziet de Draytek de airport express helemaal niet, dus krijgt ie ook geen IP adres via DHCP.
    Ik zal voor de zekerheid de boel resetten en nog een keer alles opnieuw doen.

Bijdrager
    JazzEye

Probleem opgelost.
    Hoe?
    Uitgeslapen,
    Airport Express gereset,
    MAC-adres filtering uitgezet,
    airport-express assistent gevolgd.
    Het werkt!

Nog een keer gekeken of ik wel het juiste airport ID had toegevoegd in mijn MAC adres filtering. Niet dus, nu dus wel.
    Ik kan spelen! Dank voor alle reacties…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.